Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The development of customers? satisfaction in Slovak banking sector during the crisis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43869399" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43869399 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The development of customers? satisfaction in Slovak banking sector during the crisis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Satisfaction of bank?s customers presents important area of building of long-term relationships with the client, which significantly determines the financial performance of commercial banks through successful business. Satisfied customer buy bank?s products, is willing to pay also higher price for the product or service and represents some form of free advertising and considerable less effort, time and money needed for keep him, than to get a new one. This article presents current situation in the banking sector in Slovakia and quantifies changes in the area of customer satisfaction, which occurred during the financial and economic crisis. Customer satisfaction research has been conducted through a questionnaire survey. First research has been carriedout on the first half of 2008 on the sample of 298 respondents, ie. the time before the financial crisis. In that time, the greatest satisfaction has been assigned to the availability of bank?s products and services, and the greatest diss

  • Název v anglickém jazyce

    The development of customers? satisfaction in Slovak banking sector during the crisis

  • Popis výsledku anglicky

    Satisfaction of bank?s customers presents important area of building of long-term relationships with the client, which significantly determines the financial performance of commercial banks through successful business. Satisfied customer buy bank?s products, is willing to pay also higher price for the product or service and represents some form of free advertising and considerable less effort, time and money needed for keep him, than to get a new one. This article presents current situation in the banking sector in Slovakia and quantifies changes in the area of customer satisfaction, which occurred during the financial and economic crisis. Customer satisfaction research has been conducted through a questionnaire survey. First research has been carriedout on the first half of 2008 on the sample of 298 respondents, ie. the time before the financial crisis. In that time, the greatest satisfaction has been assigned to the availability of bank?s products and services, and the greatest diss

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings Enterprise and the Competitive Environment

  • ISBN

    978-80-87106-64-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    1-22

  • Název nakladatele

    Martin Stříž Publishing

  • Místo vydání

    Bučovice

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    7. 3. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku