Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The European Customer Satisfaction Index and its Usage in the area of Sport

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F17%3A10329196" target="_blank" >RIV/00216208:11510/17:10329196 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The European Customer Satisfaction Index and its Usage in the area of Sport

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Content of this study is an example of the ECSI (European Customer Satisfaction Index) method application on the area of sport, specifically to the area of the Czech Association Sport for Everyone (ČASPV). For the needs of the ČASPV member satisfaction research the ECSI methodology was modified and compared with final values of the ECSI indices from the point of view of the used quality management system in ČASPV, different methods of scales setting of measurable variables or researches already done in the Czech commercial environment. The method used was the quantitative method where the main diagnostic tool was a questionnaire that was distributed both in the electronic and the written form. The results of the study imply that the ČASPV clients are highly satisfied with services provided as well as with the association activities. From the point of view of the used quality management system there is a group of branches in the ČASPV that is related to this system of higher ECSI index value. While comparing this research to previous researches done at commercial subjects the overall ECSI index indicates the associations examined and four hypothetical variables of higher values.

  • Název v anglickém jazyce

    The European Customer Satisfaction Index and its Usage in the area of Sport

  • Popis výsledku anglicky

    Content of this study is an example of the ECSI (European Customer Satisfaction Index) method application on the area of sport, specifically to the area of the Czech Association Sport for Everyone (ČASPV). For the needs of the ČASPV member satisfaction research the ECSI methodology was modified and compared with final values of the ECSI indices from the point of view of the used quality management system in ČASPV, different methods of scales setting of measurable variables or researches already done in the Czech commercial environment. The method used was the quantitative method where the main diagnostic tool was a questionnaire that was distributed both in the electronic and the written form. The results of the study imply that the ČASPV clients are highly satisfied with services provided as well as with the association activities. From the point of view of the used quality management system there is a group of branches in the ČASPV that is related to this system of higher ECSI index value. While comparing this research to previous researches done at commercial subjects the overall ECSI index indicates the associations examined and four hypothetical variables of higher values.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Contemporary Sport Marketing: Global Perspectives

  • ISBN

    978-1-138-29132-4

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    107-119

  • Počet stran knihy

    296

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly