Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing Tools of Quality Management in Tourism Services

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00173951" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00173951 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing Tools of Quality Management in Tourism Services

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims to show possible approaches towards managing the quality of services in tourism. With respect to the character of services it is necessary to pay regard to their specifications, such as especially their intangibility, perishability and heterogeneity. So it is rather difficult to measure the quality of a service, but it can be successfully evaluated according to the satisfaction of a customer. The example of a possible utilization of the ECSI model (ECSI: European Customer Satisfaction Index) concerning the analysis of customer satisfaction for the area of tourism is a part of this paper. In the phase of applying and verifying the suggested modification of the ECSI model the technique of electronic questioning have been used. The total satisfaction index measured by the ECSI method reached 54% for Czech Railways/České Dráhy, 79% for Student Agency and 72% for Tourbus. The results of the customer satisfaction analysis by the ECSI method can simplify decision-making not onl

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing Tools of Quality Management in Tourism Services

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to show possible approaches towards managing the quality of services in tourism. With respect to the character of services it is necessary to pay regard to their specifications, such as especially their intangibility, perishability and heterogeneity. So it is rather difficult to measure the quality of a service, but it can be successfully evaluated according to the satisfaction of a customer. The example of a possible utilization of the ECSI model (ECSI: European Customer Satisfaction Index) concerning the analysis of customer satisfaction for the area of tourism is a part of this paper. In the phase of applying and verifying the suggested modification of the ECSI model the technique of electronic questioning have been used. The total satisfaction index measured by the ECSI method reached 54% for Czech Railways/České Dráhy, 79% for Student Agency and 72% for Tourbus. The results of the customer satisfaction analysis by the ECSI method can simplify decision-making not onl

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LIX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    257-266

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus