Specifikace spokojenosti zákazníka v oblasti cestovního ruchu s využitím nástrojů geografických IT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00165109" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00165109 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifikace spokojenosti zákazníka v oblasti cestovního ruchu s využitím nástrojů geografických IT
Popis výsledku v původním jazyce
Cestovní ruch je celosvětově považován za jedno z nejperspektivnějších a dynamických ekonomických odvětví. S ohledem na vysoce konkurenční prostředí cestovního ruchu musí být však profesionálně organizován a řízen. Předložená stať si klade za cíl ukázatmožnosti propojení marketingových nástrojů s potenciálem prostorového modelování s cílem usnadnit a zefektivnit rozhodovací procesy v cestovním ruchu (pro firmy, klienty i destinační managementy). Příspěvek se zabývá modifikacemi stávajících modelů měření spokojenosti zákazníka v oblasti cestovního ruchu s možnostmi jejich propojení s nástroji prostorového modelování. V publikaci je pro oblast cestovního ruchu modifikován ECSI model (European Customer Satisfaction Index) s ohledem na skutečnost, že získané hodnoty indexů ECSI mohou být využity jako vstupní data pro prostorové modelování. Potenciál užití ECSI je chápán jako nástroj řízení rozhodovacích procesů v oblasti zvyšování kvality služeb cestovního ruchu prostřednictvím detailní a
Název v anglickém jazyce
The Specification of consumer satisfaction in tourism with the use of geographic IT tools
Popis výsledku anglicky
Tourism is globally considered to be one of the most prospective and dynamic economic branches. However, with respect to the highly competitive environment of tourism it has to be organized and managed professionally. The presented article aims to show possibilities of interconnecting marketing tools with the potential of spatial modelling with the objective to make decision-making processes in tourism easier and more efficient (for firms, clients as well as destination managements). The article deals with the modifications of the existing models concerning measuring customer satisfaction in the area of tourism, and also the possibilities of connecting them with the tools of spatial modelling. In the publication the ECSI model is modified for the areaof tourism (European Customer Satisfaction Index) with respect to the fact that the obtained values of ECSI indexes can be utilized as input data for spatial modelling. The potential of ECSI utilization is understood as a tool for managin
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta univ. agr. et silv. Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
LVIII
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—