Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problematika sebeobrany osob se zrakovým postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F14%3A00078593" target="_blank" >RIV/00216224:14510/14:00078593 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problematika sebeobrany osob se zrakovým postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je seznámit se zkušenostmi s výukou sebeobrany pro osoby se zrakovým postižením. Kurzy sebeobrany probíhaly na FSpS na jaře a na podzim 2014. Na základě detailních průzkumů týkajících se zkušeností osob se zrakovým postižením s rizikovýmči násilným chováním vůči této specifické skupině a jejich bezpečnostním obavám, byla vytvořena metodika sebeobrany pro osoby se zrakovým postižením. Metodika vychází z teorie konfliktu (tzv. prkonfliktní fáze a verbální komunikace). Příspěvek popisuje hlavní principy, zásady, možnosti a hlavně zkušenosti při výuce sebeobrany osob se zrakovým postižením.

  • Název v anglickém jazyce

    The issue of self-defence for people visual disability

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose of this article is to become familiar with the experience of teaching self-defence for people with a visual disability. Self defence courses took place at the Faculty of Sport Studies in the spring and autumn of 2014. Based on detailed surveys related to the experience of people with a visual disability with risky or violent behaviour against this specific group and their security concerns, a self defence methodology was created for them. The methodology is based on conflict theory and is mainlyfocused on the initial phases of conflict resolution (the pre-conflict and verbal communication). The article describes the main principles, rules, possibilities and experience in teaching self-defence for people with visual disability.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů