Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social media in sport and their influence on culture of sports organizations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F16%3A00090246" target="_blank" >RIV/00216224:14510/16:00090246 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social media in sport and their influence on culture of sports organizations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of social media and their use in sport is increasingly at the heart of academics as well as experts from practice. Main benefits posed by new media is mainly associated with their use for marketing purposes and to strengthen interaction with the customer in sport. So far there is a lack of studies who would examine of how social media affects the organizational culture of sports organizations. Therefore, this article focusing on a qualitative content analysis of selected articles using software Atlas.ti and thematic coding techniques to identify changes in the culture of sports organizations, which were brought by the utilization of social media. Results of the analysis, which describe the full range of effects of social media in relation to the organizational culture of sports organizations have highlighted the need for further research in this area for a deeper understanding of the impact of social media on the internal environment of sports

  • Název v anglickém jazyce

    Social media in sport and their influence on culture of sports organizations

  • Popis výsledku anglicky

    The development of social media and their use in sport is increasingly at the heart of academics as well as experts from practice. Main benefits posed by new media is mainly associated with their use for marketing purposes and to strengthen interaction with the customer in sport. So far there is a lack of studies who would examine of how social media affects the organizational culture of sports organizations. Therefore, this article focusing on a qualitative content analysis of selected articles using software Atlas.ti and thematic coding techniques to identify changes in the culture of sports organizations, which were brought by the utilization of social media. Results of the analysis, which describe the full range of effects of social media in relation to the organizational culture of sports organizations have highlighted the need for further research in this area for a deeper understanding of the impact of social media on the internal environment of sports

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Digitalization of Society, Economy and Market: Current Issues and Challenges

  • ISBN

    9788089306329

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    225-240

  • Název nakladatele

    Trenčín : Vysoká škola manažmentu, 2016

  • Místo vydání

    Trenčín

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku