Teaching And Learning Leadership In Sport Management Studies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F16%3A00093296" target="_blank" >RIV/00216224:14510/16:00093296 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tojet.net/special/2016_12_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2016_12_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching And Learning Leadership In Sport Management Studies
Popis výsledku v původním jazyce
This paper analyses, using the case study approach, the effectivity of the current structure of the Master Sport Management study programme and teaching and learning strategies that are applied in sports management studies in order to equip students with leadership skills. The students’ assignments analysis using the Atlas .ti software with the purpose of identifying their perception of the leadership concept in sport management after completing the core subjects of sport management studies!was!supplemented by graduates’ opinions with regard to the acquisition of leadership skills. Based on this analysis the reflection in terms of the appropriateness of the educational models currently used has been conducted.
Název v anglickém jazyce
Teaching And Learning Leadership In Sport Management Studies
Popis výsledku anglicky
This paper analyses, using the case study approach, the effectivity of the current structure of the Master Sport Management study programme and teaching and learning strategies that are applied in sports management studies in order to equip students with leadership skills. The students’ assignments analysis using the Atlas .ti software with the purpose of identifying their perception of the leadership concept in sport management after completing the core subjects of sport management studies!was!supplemented by graduates’ opinions with regard to the acquisition of leadership skills. Based on this analysis the reflection in terms of the appropriateness of the educational models currently used has been conducted.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Turkish Online Journal of Educational Technology
ISSN
2146-7242
e-ISSN
—
Svazek periodika
12 - 2016
Číslo periodika v rámci svazku
1-12
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
632-639
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85007020489