Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STRENGTHENING THE PERCEPTION OF ORGANIZATIONAL PERFORMANCE IN SPORT MANAGEMENT STUDIES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F18%3A00108960" target="_blank" >RIV/00216224:14510/18:00108960 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.26655/mjltm.2018.10.1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.26655/mjltm.2018.10.1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.26655/mjltm.2018.10.1" target="_blank" >10.26655/mjltm.2018.10.1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    STRENGTHENING THE PERCEPTION OF ORGANIZATIONAL PERFORMANCE IN SPORT MANAGEMENT STUDIES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper analyses teaching and learning strategies that are applied in sports management studies in order to equip students with a strong perception of organizational performance in a sports context. Using the case study method, the aim is to suggest an educational model that would develop and strengthen the skills to allow students to assess and measure performance of sports organizations effectively The model is conceptualized on the basis of the analysis of students’ assignments using the Atlas .ti software with the purpose of identifying their perception of organizational performance concepts in sport after the completion of the core subjects of sport management studies. In the light of these findings, the reflection in terms of current educational models and subjects and their teaching and learning methods was also conducted. Upon the findings, the author proposes the inevitable changes that should focus on the classification of different managerial situations and cases in a variety of sports organizations (public, professional, non-profit) where the organizational performance measurement is of the utmost importance for their survival and further development.

  • Název v anglickém jazyce

    STRENGTHENING THE PERCEPTION OF ORGANIZATIONAL PERFORMANCE IN SPORT MANAGEMENT STUDIES

  • Popis výsledku anglicky

    This paper analyses teaching and learning strategies that are applied in sports management studies in order to equip students with a strong perception of organizational performance in a sports context. Using the case study method, the aim is to suggest an educational model that would develop and strengthen the skills to allow students to assess and measure performance of sports organizations effectively The model is conceptualized on the basis of the analysis of students’ assignments using the Atlas .ti software with the purpose of identifying their perception of organizational performance concepts in sport after the completion of the core subjects of sport management studies. In the light of these findings, the reflection in terms of current educational models and subjects and their teaching and learning methods was also conducted. Upon the findings, the author proposes the inevitable changes that should focus on the classification of different managerial situations and cases in a variety of sports organizations (public, professional, non-profit) where the organizational performance measurement is of the utmost importance for their survival and further development.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Modern Journal of Language Teaching Methods

  • ISSN

    2251-6204

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    541-554

  • Kód UT WoS článku

    000451687200068

  • EID výsledku v databázi Scopus