Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

B2B Markets as an Opportunity for SME. Inspiration from EU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F02%3A00006414" target="_blank" >RIV/00216224:14560/02:00006414 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    B2B Markets as an Opportunity for SME. Inspiration from EU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-marketplaces offer opportunities to source a wide range of products from fragmented sources. In that respect they may offer opportunities for SMEs to broaden their customer base. However, in reality, the vast majority of independent e-marketplaces havefailed to establish a viable revenue base. As they condition opportunities for economic development, notably for SMEs, e-marketplaces potentially raises important public policy questions about openness, rules of participation, ownership and control. B2Bmarkets in the Czech Republic are developing and in the meantime not so often used channel. Although the rate of internet connection among Czech firms is at sufficient level, average Czech firm generates only about 1,1% of its revenues through B2B markets (in comparison, average EU firm receives about 4,5% of its revenues from B2B). The further political and financial support comparable with the EU plan eEurope 2005 can considerably increase the usage of B2B markets as a distribution ch

  • Název v anglickém jazyce

    B2B Markets as an Opportunity for SME. Inspiration from EU

  • Popis výsledku anglicky

    E-marketplaces offer opportunities to source a wide range of products from fragmented sources. In that respect they may offer opportunities for SMEs to broaden their customer base. However, in reality, the vast majority of independent e-marketplaces havefailed to establish a viable revenue base. As they condition opportunities for economic development, notably for SMEs, e-marketplaces potentially raises important public policy questions about openness, rules of participation, ownership and control. B2Bmarkets in the Czech Republic are developing and in the meantime not so often used channel. Although the rate of internet connection among Czech firms is at sufficient level, average Czech firm generates only about 1,1% of its revenues through B2B markets (in comparison, average EU firm receives about 4,5% of its revenues from B2B). The further political and financial support comparable with the EU plan eEurope 2005 can considerably increase the usage of B2B markets as a distribution ch

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F00%2F0368" target="_blank" >GA402/00/0368: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Small and medium firm management with computer support

  • ISBN

    80-86510-56-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    19

  • Název nakladatele

    VUT fakulta podnikatelská

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    20.09. 2002, Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku