Možnosti a meze konkurence na české železnici
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F06%3A00016035" target="_blank" >RIV/00216224:14560/06:00016035 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti a meze konkurence na české železnici
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je posouzení možností a mezí konkurence na české železnici. Článek je založen na důsledné aplikaci mikroekonomické teorie konkurence na reálnou situaci české železnice. V rámci příspěvku je argumentováno, že podmínky českého železničníhotrhu v řadě parametrů neodpovídají teoretických předpokladům, za kterých je účinnost konkurence nejsilnější. Skutečné i potenciální působení konkurence na železnici je limitováno řadou specifických okolností, které jsou přítomny v tomto odvětví. Za těchto podmínek je možnost účinného působení konkurence sporná a lze vznést otázku, zda oddělení SŽDC a ČD bylo krokem správným směrem.
Název v anglickém jazyce
Limits of competition in railways
Popis výsledku anglicky
The paper aims to assess possibilities and limits of competition on the Czech rails. The paper applies microeconomic theory on the situation of Czech railways. The arguments is that Czech railways market is very different from theoretical perfect competition market. Both actual and potential scope of competition are strongly limited by specific factors present in the industry. The positive effects of competiton are insecure and the vertical unbundling may have not been the best policy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F04%2F2128" target="_blank" >GA402/04/2128: Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Rozvoj dopravních systémů osobní dopravy na prinicpech udržitelné mobility a přístupnosti
ISBN
80-7194-904-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
155-158
Název nakladatele
Univerzita Pardubice Dopravní fakulta Jana Pernera
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
14. 11. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—