Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F07%3A00020150" target="_blank" >RIV/00216224:14560/07:00020150 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie je výstupem stejnojmenného projektu podporovaného GA ČR. Celý text je organizován do šesti základních kapitol. První kapitola se zabývá základními teoretickými koncepty, které jsou relevantní pro analýzu především mikroekonomických aspektů železničního trhu, vztahu státu a železničních dopravců a působení konkurence na železničním trhu. Druhá kapitola využívá historickou metodu při studiu některých problémů, které jsou přítomny v minulosti i současnosti železnic. Analýza příčin některých současných problémů železnice dala překvapující zjištění, že řada problémů má počátky v dávné historii a mnoho z nich se cyklicky opakuje. Na tuto kapitolu navazuje kapitola třetí, která se zabývá ekonomickou historií železnice. V rámci historické analýzy vývoje světových železnic je aplikována teorie životního cyklu na vývoj železnice, včetně možných důsledků pro tvorbu dopravní politiky. Čtvrtá kapitola je věnována základním principům a důsledkům Evropské dopravní politiky, jež je klíčovým

  • Název v anglickém jazyce

    Railway Transport - Economic Policy and Theory

  • Popis výsledku anglicky

    The study was supported by GACR project. The first chapter is aimed on microeconomic aspects of railway transport markets, on a relationship between the state and railway operators, and on railway markets competition. A historical method was applied in the second chapter to solve an origin of temporary railway problems. Connected the third chapter was based on economic history of railways using a theory of products life time cycle. Principles and results of applied European common transport policy werediscussed in the fourth chapter. The Czech railway network was analyzed in the fifth chapter using a historical method and applying a principle of path dependence. The financial analysis of the Czech railway transport was made in the sixth final chapter.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F04%2F2128" target="_blank" >GA402/04/2128: Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-210-4233-9

  • Počet stran knihy

    230

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy