Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The State and Railways - A Historical Comparison of Economic Policy in Relation to Railways

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F09%3A00029079" target="_blank" >RIV/00216224:14560/09:00029079 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The State and Railways - A Historical Comparison of Economic Policy in Relation to Railways

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this chapter is to show and compare problems of railway trans-port in the past and at the present. Using the historical method, I will demon-strate the nature of the historical illusion and the danger associated with it in the strategic formulation of contemporary railway reform. In the first section I will explain why I chose the historical method and I will describe its application to railway transport. In the second section, I will identify individual problems with railway transport and explain the difficulties connected with this identification. In the third section, I will present the process of solving the individual problems which are based on a historical principle: I will demonstrate, with typical his-torical examples, how the current problems of the railways are really old ones and how successfully or unsuccessfully they were solved as early as 150 years ago, with practically the same instruments which are on offer today.

  • Název v anglickém jazyce

    The State and Railways - A Historical Comparison of Economic Policy in Relation to Railways

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this chapter is to show and compare problems of railway trans-port in the past and at the present. Using the historical method, I will demon-strate the nature of the historical illusion and the danger associated with it in the strategic formulation of contemporary railway reform. In the first section I will explain why I chose the historical method and I will describe its application to railway transport. In the second section, I will identify individual problems with railway transport and explain the difficulties connected with this identification. In the third section, I will present the process of solving the individual problems which are based on a historical principle: I will demonstrate, with typical his-torical examples, how the current problems of the railways are really old ones and how successfully or unsuccessfully they were solved as early as 150 years ago, with practically the same instruments which are on offer today.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F08%2F1438" target="_blank" >GA402/08/1438: Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Issues in Economic Performance - Business, Regional and Transport Issues

  • ISBN

    978-3-8258-1963-7

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    138

  • Název nakladatele

    LIT Verlag

  • Místo vydání

    Berlin

  • Kód UT WoS kapitoly