Simulační podpora návrhu kolejové infrastruktury železničních stanic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00002266" target="_blank" >RIV/00216275:25510/05:00002266 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation Support of Railway Station Infrastructure Design
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with advanced possibilities of problems solving by the design and optimization of railway station infrastructure. In this section we define needed terms, specify problems and summarize approaches that can be used to solve these problemsWe can mention following types of stations, which share common problems in the field of infrastructure planning and utilize the same approaches to their solution:(i) Marshalling yards; (ii) Passenger railway stations; (iii) Industry sidings; (iv) Locomotive and wagon depots; (iv) Combined terminals.In general a railway station infrastructure planning problem can be understood as a need to answer the question "Which elements the infrastructure should be composed of and how to integrate these elements into the system?". This question is important by the realization of long-term, strategic plans and also by the effort to make the existing sta-tion operation more efficient.The strategic plans could be for example: (i) Decision to build new
Název v anglickém jazyce
Simulation Support of Railway Station Infrastructure Design
Popis výsledku anglicky
This article deals with advanced possibilities of problems solving by the design and optimization of railway station infrastructure. In this section we define needed terms, specify problems and summarize approaches that can be used to solve these problemsWe can mention following types of stations, which share common problems in the field of infrastructure planning and utilize the same approaches to their solution:(i) Marshalling yards; (ii) Passenger railway stations; (iii) Industry sidings; (iv) Locomotive and wagon depots; (iv) Combined terminals.In general a railway station infrastructure planning problem can be understood as a need to answer the question "Which elements the infrastructure should be composed of and how to integrate these elements into the system?". This question is important by the realization of long-term, strategic plans and also by the effort to make the existing sta-tion operation more efficient.The strategic plans could be for example: (i) Decision to build new
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1P05ME727" target="_blank" >1P05ME727: Simulační modely osobní železniční stanice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transport - Prace Naukowe
ISSN
1230-7823
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
11-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—