Nové trendy provozu železniční dopravy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F07%3A00005069" target="_blank" >RIV/00216275:25510/07:00005069 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New Trends in Operation of Railway Transport
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with problems of railway operation during the liberalisation process of railway transport in Europe. Organising of railway operation (scheduling) complements the inputs which significant influence resulting capacity of railway lines and all network. This paper describes some problems and views which bear on capacity on the railway lines as well as relationship between timetable parameters and required capacity of railway infrastructure. The new concept of allocation of railway capacity to railway undertakings calls for innovative approach in scheduling. Allocation of capacity does not need automatically that appropriate train path for railway undertaking will be in disposal. On the other hand, lack of free capacity produces measures toits increase (not only in frame of scheduling processes, but also in investment sphere). Importance of strategic planning, scheduling optimisation and utilisation of railway infrastructure has the crucial effect to quality improvement of
Název v anglickém jazyce
New Trends in Operation of Railway Transport
Popis výsledku anglicky
The paper deals with problems of railway operation during the liberalisation process of railway transport in Europe. Organising of railway operation (scheduling) complements the inputs which significant influence resulting capacity of railway lines and all network. This paper describes some problems and views which bear on capacity on the railway lines as well as relationship between timetable parameters and required capacity of railway infrastructure. The new concept of allocation of railway capacity to railway undertakings calls for innovative approach in scheduling. Allocation of capacity does not need automatically that appropriate train path for railway undertaking will be in disposal. On the other hand, lack of free capacity produces measures toits increase (not only in frame of scheduling processes, but also in investment sphere). Importance of strategic planning, scheduling optimisation and utilisation of railway infrastructure has the crucial effect to quality improvement of
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
From Horse-drawn Railway to High-speed Transportation Systems: Od koněspřežné železnice k vysokorychlostním dopravním systémům
ISBN
978-80-01-03699-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
169-172
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—