Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kapacitní problémy v železniční dopravě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F06%3A00003988" target="_blank" >RIV/00216275:25510/06:00003988 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Capacity Problems in Railway Transport

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Organising of railway operation (scheduling) complements the inputs which significant influence resulting capacity of railway lines and all network. This paper describes some new problems and views which bear on capacity on the railway lines as well as relationship between timetable parameters and required capacity of railway infrastructure. The new concept of allocation of railway capacity to railway undertakings calls for innovative approach in scheduling. Allocation of capacity does not need automatically that appropriate train path for railway undertaking will be in disposal. On the other hand, lack of free capacity produces measures to its increase (not only in frame of scheduling processes, but also in investment sphere). Importance of strategicplanning, scheduling optimisation and utilisation of railway infrastructure has the crucial effect to quality improvement of railway system.

  • Název v anglickém jazyce

    Capacity Problems in Railway Transport

  • Popis výsledku anglicky

    Organising of railway operation (scheduling) complements the inputs which significant influence resulting capacity of railway lines and all network. This paper describes some new problems and views which bear on capacity on the railway lines as well as relationship between timetable parameters and required capacity of railway infrastructure. The new concept of allocation of railway capacity to railway undertakings calls for innovative approach in scheduling. Allocation of capacity does not need automatically that appropriate train path for railway undertaking will be in disposal. On the other hand, lack of free capacity produces measures to its increase (not only in frame of scheduling processes, but also in investment sphere). Importance of strategicplanning, scheduling optimisation and utilisation of railway infrastructure has the crucial effect to quality improvement of railway system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    16th Scientific conference Transport 2006

  • ISBN

    954-12-0130-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    43-46

  • Název nakladatele

    Todor Kableskov Higher School

  • Místo vydání

    Sofie

  • Místo konání akce

    Sofie

  • Datum konání akce

    9. 11. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku