Vazba mezi jízdním řádem a propustností železničních tratí.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00002484" target="_blank" >RIV/00216275:25510/05:00002484 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Relationship Between Capacity and Scheduling in Railway System
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is deals with relationship between timetable parameters and required capacity of railway infrastructure. The new concept of allocation of railway capacity to railway undertakings calls for innovative approach in scheduling. Allocation of capacity does not need automatically that appropriate train path for railway undertaking will be in disposal. On the other hand, lack of free capacity produces measures to its increase (not only in frame of scheduling processes, but also in investment sphere).Importance of strategic planning, scheduling optimisation and utilisation of railway infrastructure has the crucial effect to quality improvement of railway system.
Název v anglickém jazyce
Relationship Between Capacity and Scheduling in Railway System
Popis výsledku anglicky
The paper is deals with relationship between timetable parameters and required capacity of railway infrastructure. The new concept of allocation of railway capacity to railway undertakings calls for innovative approach in scheduling. Allocation of capacity does not need automatically that appropriate train path for railway undertaking will be in disposal. On the other hand, lack of free capacity produces measures to its increase (not only in frame of scheduling processes, but also in investment sphere).Importance of strategic planning, scheduling optimisation and utilisation of railway infrastructure has the crucial effect to quality improvement of railway system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F05%2F2043" target="_blank" >GA103/05/2043: Optimalizace sítí a síťových procesů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dopravní systémy 2005
ISBN
80-7194-805-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
82-86
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
29. 11. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—