Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Calculation model of railway capacity price in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F21%3A39917309" target="_blank" >RIV/00216275:25510/21:39917309 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://traffic.fpz.hr/index.php/PROMTT/article/view/3544" target="_blank" >https://traffic.fpz.hr/index.php/PROMTT/article/view/3544</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7307/ptt.v33i1.3544" target="_blank" >10.7307/ptt.v33i1.3544</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Calculation model of railway capacity price in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a pricing model of railway infrastructure capacity allocation functioning as a regulatory measure while fulfilling the regulatory requirements on railway infrastructure capacity allocation. The prices of railway infrastructure capacity allocation will be modelled with regard to all economically justifiable costs of railway infrastructure capacity allocation. The structure of model has been developed as a set of calculation sheets in Microsoft Excel. The recommended prices for railway capacity have been found by simulation of a set of variants and the recommendation is done for different operational conditions in an individual way. It analyses different products offered by the railway infrastructure capacity allocator both in the annual working timetable mode, and in the individual ad hoc mode. The aim of the proposed model is to motivate not only railway undertakings, but also the railway infrastructure capacity allocator to submit requests for railway infrastructure capacity in the annual working timetable mode rather than in the individual ad hoc mode. The total price is then verified to the cost of railway infrastructure capacity allocation. This process then ensures the regulation of the demand of railway undertakings on the given route and can influence the decision about the use of the product offered.

  • Název v anglickém jazyce

    Calculation model of railway capacity price in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a pricing model of railway infrastructure capacity allocation functioning as a regulatory measure while fulfilling the regulatory requirements on railway infrastructure capacity allocation. The prices of railway infrastructure capacity allocation will be modelled with regard to all economically justifiable costs of railway infrastructure capacity allocation. The structure of model has been developed as a set of calculation sheets in Microsoft Excel. The recommended prices for railway capacity have been found by simulation of a set of variants and the recommendation is done for different operational conditions in an individual way. It analyses different products offered by the railway infrastructure capacity allocator both in the annual working timetable mode, and in the individual ad hoc mode. The aim of the proposed model is to motivate not only railway undertakings, but also the railway infrastructure capacity allocator to submit requests for railway infrastructure capacity in the annual working timetable mode rather than in the individual ad hoc mode. The total price is then verified to the cost of railway infrastructure capacity allocation. This process then ensures the regulation of the demand of railway undertakings on the given route and can influence the decision about the use of the product offered.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Promet - Traffic &amp; Transportation

  • ISSN

    0353-5320

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    91-102

  • Kód UT WoS článku

    000640362700008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85102757843