Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Railway station capacity assessment utilizing simulation-based techniques and the UIC406 method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F20%3A39916987" target="_blank" >RIV/00216275:25530/20:39916987 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cal-tek.eu/proceedings/i3m/2020/emss/007/" target="_blank" >https://www.cal-tek.eu/proceedings/i3m/2020/emss/007/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.46354/i3m.2020.emss.007" target="_blank" >10.46354/i3m.2020.emss.007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Railway station capacity assessment utilizing simulation-based techniques and the UIC406 method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The evaluation of rail track layout capacity represents an important part of strategic (long-term) planning or tactical (medium-term) planning related to railway traffic and railway infrastructure. This contribution pays attention mainly to railway stations that represent crucial transportation points of railway networks. Capacities of railway stations can be assessed (for given traffic scenarios/timetables) according to different qualitative or quantitative viewpoints. Simulation techniques are usually focused on getting total delays of all trains which is closely related to the quality of transport from the passenger perspective. On the other hand, the analytical methods (e.g. based on UIC 406 leaflet) typically calculate occupation rates of selected infrastructure parts, i.e. a certain kind of quantitative assessment is applied. The processed case study deals with capacity detections related to a smaller passenger station. The capacities are investigated with the help of computer simulation and by means of analytical method specified in UIC 406. Both approaches are compared and some recommendations about their application are formulated.

  • Název v anglickém jazyce

    Railway station capacity assessment utilizing simulation-based techniques and the UIC406 method

  • Popis výsledku anglicky

    The evaluation of rail track layout capacity represents an important part of strategic (long-term) planning or tactical (medium-term) planning related to railway traffic and railway infrastructure. This contribution pays attention mainly to railway stations that represent crucial transportation points of railway networks. Capacities of railway stations can be assessed (for given traffic scenarios/timetables) according to different qualitative or quantitative viewpoints. Simulation techniques are usually focused on getting total delays of all trains which is closely related to the quality of transport from the passenger perspective. On the other hand, the analytical methods (e.g. based on UIC 406 leaflet) typically calculate occupation rates of selected infrastructure parts, i.e. a certain kind of quantitative assessment is applied. The processed case study deals with capacity detections related to a smaller passenger station. The capacities are investigated with the help of computer simulation and by means of analytical method specified in UIC 406. Both approaches are compared and some recommendations about their application are formulated.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 32nd European Modeling &amp; Simulation Symposium (EMSS 2020)

  • ISBN

    978-1-71382-056-7

  • ISSN

    2724-0029

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    41-49

  • Název nakladatele

    CAL-TEK SRL

  • Místo vydání

    Rende

  • Místo konání akce

    ONLINE

  • Datum konání akce

    16. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku