Cancellation of delayed trains: passengers’ and capacity points of view
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F18%3A39912593" target="_blank" >RIV/00216275:25510/18:39912593 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2018/94/matecconf_hort2018_00022/matecconf_hort2018_00022.html" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2018/94/matecconf_hort2018_00022/matecconf_hort2018_00022.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201823500022" target="_blank" >10.1051/matecconf/201823500022</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cancellation of delayed trains: passengers’ and capacity points of view
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on interface between passenger transport demand after utilization of individual trains influenced by current operational situation (delays, overtaking of trains etc.) and on aspects of capacity utilization of railway line. The research is inspired by an idea (based on UIC 406) to operate rush lines on higher level of capacity utilization due to possibility to cancel delayed trains and make the time schedule more stable in this way. Simulation model of distribution of passengers between trains according to current operational situation is modified and applied for this assessment. The main result is that the effectiveness of this measure (especially in passengers’ point of view) is depended not only on high capacity utilization of railway line, but also on time schedule and a complex of other operational conditions.
Název v anglickém jazyce
Cancellation of delayed trains: passengers’ and capacity points of view
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on interface between passenger transport demand after utilization of individual trains influenced by current operational situation (delays, overtaking of trains etc.) and on aspects of capacity utilization of railway line. The research is inspired by an idea (based on UIC 406) to operate rush lines on higher level of capacity utilization due to possibility to cancel delayed trains and make the time schedule more stable in this way. Simulation model of distribution of passengers between trains according to current operational situation is modified and applied for this assessment. The main result is that the effectiveness of this measure (especially in passengers’ point of view) is depended not only on high capacity utilization of railway line, but also on time schedule and a complex of other operational conditions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATEC Web of Conferences. Vol. 235
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
Les Ulis
Místo konání akce
Strečno
Datum konání akce
11. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—