Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation of Operation Concept under Reduced Railway Infrastructure Capacity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F11%3A00184232" target="_blank" >RIV/68407700:21260/11:00184232 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation of Operation Concept under Reduced Railway Infrastructure Capacity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Long-term maintenance, renewal or upgrading works on the multiple-track line infrastructure are usually accompanied with temporary track closure or single-track sections. The capacity of the traffic route is heavy reduced and often there is not enough capacity for current trains. The reduce infrastructure capacity sections also changed in time due to progress of work. With the knowledge of distributing delays between trains from different lines this project have to try evaluate train-traffic diagram forwhole engineering works with specific action in various reduce infrastructure capacity situations and try to reduce influence of delays and irregularities. A concrete simulation in swiss program OpenTrack is placed on railway track Praha - Kolín duringrenewal works. The aim is to present simulation-tested supposed railway operation model, so that delays will be minimized with high accuracy and timetable stability and reliability will be preserved for all phases of engineering wo

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation of Operation Concept under Reduced Railway Infrastructure Capacity

  • Popis výsledku anglicky

    Long-term maintenance, renewal or upgrading works on the multiple-track line infrastructure are usually accompanied with temporary track closure or single-track sections. The capacity of the traffic route is heavy reduced and often there is not enough capacity for current trains. The reduce infrastructure capacity sections also changed in time due to progress of work. With the knowledge of distributing delays between trains from different lines this project have to try evaluate train-traffic diagram forwhole engineering works with specific action in various reduce infrastructure capacity situations and try to reduce influence of delays and irregularities. A concrete simulation in swiss program OpenTrack is placed on railway track Praha - Kolín duringrenewal works. The aim is to present simulation-tested supposed railway operation model, so that delays will be minimized with high accuracy and timetable stability and reliability will be preserved for all phases of engineering wo

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conference Modern Safety Technologies in Transportation

  • ISBN

    978-80-970772-0-4

  • ISSN

    1338-5232

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    387-392

  • Název nakladatele

    SUPREMA Ltd.

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Zlatá Idka

  • Datum konání akce

    20. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku