Simulační model osobní železniční stanice Praha hl.n.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F10%3A39881313" target="_blank" >RIV/00216275:25530/10:39881313 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Simulační model osobní železniční stanice Praha hl.n.
Popis výsledku v původním jazyce
Software představuje simulační model provozu osobní železniční stanice Praha hl.n. s následujícími charakteristikami: (i) model infrastruktury věrně odráží geometrické uspořádání kolejiště v dané stanici (není tedy využíváno pouze schematické znázornění), přičemž jsou rozlišovány koleje, výhybky (různých druhů), kolejové křižovatky apod., (ii) v modelu infrastruktury je v průběhu simulace věrně zachyceno stavění a rozpady vlakových cest, (iii) model provozu vychází z grafikonu vlakové dopravy platného pro období 2009/2010, (iv) evoluce simulačního experimentu je dokumentována on-line animací ilustrující pohyby všech kolejových vozidel v rámci kolejiště. Diskutovaný software umožňuje prověřování odlišných provozních variant (včetně zahrnutí náhodných vlivů - např. zpoždění vlaků na příjezdu) zkoumané stanice v rámci různých scénářů simulačních experimentů.
Název v anglickém jazyce
Simulation model of the passenger railway station Praha hl.n.
Popis výsledku anglicky
The software represents a simulation model reflecting the traffic within the frame of passenger railway station Praha hl.n. with the following features: (i) the model of infrastructure (including tracks, simple switches, cross switches, track crossings etc.) closely corresponds to the layout of tracks in the real station - i.e. no schematic approach is utilised; creating and destroying train routes within infrastructural model are corresponding to the operation within existing infrastructure, (ii) the traffic model mirrors the railway timetable for the period 2009/2010, (iii) the evolution of a simulation experiment is illustrated by means of an on-line animation demonstrating all movements of rolling stock within the track layout. The adduced softwareenables to investigate different operational variants of the studied station (including the possibility to consider random influences - e.g. delayed arriving trains) within various scenarios of simulation experiments.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Sim-Praha-hl-n
Technické parametry
kontakt pro získání licence: prof. Ing. Antonín Kavička, Ph.D., Fakulta elektrotechniky a informatiky, Univerzita Pardubicde, Nám. Čs. legií 565, CZ-532 10 Pardubice, tel.: 466036645, E-mail: Antonin.Kavicka@upce.cz
Ekonomické parametry
35.000,-
IČO vlastníka výsledku
00216275
Název vlastníka
Univerzita Pardubice