Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulační model osobní železniční stanice Praha hl.n.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F10%3A39881313" target="_blank" >RIV/00216275:25530/10:39881313 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Simulační model osobní železniční stanice Praha hl.n.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Software představuje simulační model provozu osobní železniční stanice Praha hl.n. s následujícími charakteristikami: (i) model infrastruktury věrně odráží geometrické uspořádání kolejiště v dané stanici (není tedy využíváno pouze schematické znázornění), přičemž jsou rozlišovány koleje, výhybky (různých druhů), kolejové křižovatky apod., (ii) v modelu infrastruktury je v průběhu simulace věrně zachyceno stavění a rozpady vlakových cest, (iii) model provozu vychází z grafikonu vlakové dopravy platného pro období 2009/2010, (iv) evoluce simulačního experimentu je dokumentována on-line animací ilustrující pohyby všech kolejových vozidel v rámci kolejiště. Diskutovaný software umožňuje prověřování odlišných provozních variant (včetně zahrnutí náhodných vlivů - např. zpoždění vlaků na příjezdu) zkoumané stanice v rámci různých scénářů simulačních experimentů.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation model of the passenger railway station Praha hl.n.

  • Popis výsledku anglicky

    The software represents a simulation model reflecting the traffic within the frame of passenger railway station Praha hl.n. with the following features: (i) the model of infrastructure (including tracks, simple switches, cross switches, track crossings etc.) closely corresponds to the layout of tracks in the real station - i.e. no schematic approach is utilised; creating and destroying train routes within infrastructural model are corresponding to the operation within existing infrastructure, (ii) the traffic model mirrors the railway timetable for the period 2009/2010, (iii) the evolution of a simulation experiment is illustrated by means of an on-line animation demonstrating all movements of rolling stock within the track layout. The adduced softwareenables to investigate different operational variants of the studied station (including the possibility to consider random influences - e.g. delayed arriving trains) within various scenarios of simulation experiments.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Sim-Praha-hl-n

  • Technické parametry

    kontakt pro získání licence: prof. Ing. Antonín Kavička, Ph.D., Fakulta elektrotechniky a informatiky, Univerzita Pardubicde, Nám. Čs. legií 565, CZ-532 10 Pardubice, tel.: 466036645, E-mail: Antonin.Kavicka@upce.cz

  • Ekonomické parametry

    35.000,-

  • IČO vlastníka výsledku

    00216275

  • Název vlastníka

    Univerzita Pardubice