Global website positioning in Poland and the Czech Republic: Preliminary findings
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F07%3A00032314" target="_blank" >RIV/00216224:14560/07:00032314 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Global website positioning in Poland and the Czech Republic: Preliminary findings
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, American multinational corporations (MNCs) website positioning was examined in Poland and the Czech Republic, in terms of (1) the standardization of visual components, (2) the localization of textual information, and (3) the enhancement ofcorporate website functions. Using website content analysis techniques, we evaluated the similarity between the home (US) and host sites, as well as the existence of a series of website functions. The findings suggest that American MNCs tend to apply ahigh level of visual components in Poland and Czech sites, while the level of standardization in textual messages is notably low in both countries.
Název v anglickém jazyce
Global website positioning in Poland and the Czech Republic: Preliminary findings
Popis výsledku anglicky
In this paper, American multinational corporations (MNCs) website positioning was examined in Poland and the Czech Republic, in terms of (1) the standardization of visual components, (2) the localization of textual information, and (3) the enhancement ofcorporate website functions. Using website content analysis techniques, we evaluated the similarity between the home (US) and host sites, as well as the existence of a series of website functions. The findings suggest that American MNCs tend to apply ahigh level of visual components in Poland and Czech sites, while the level of standardization in textual messages is notably low in both countries.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Peter Nijens (ed.), Proceedings of the 6th International Conference on Research in Advertising
ISBN
80-210-4133-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Název nakladatele
Polythecnic Institute Of Lisbon ? Escola Superior De Comunicaç?o Social
Místo vydání
Lisabon
Místo konání akce
Lisbon
Datum konání akce
29. 6. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—