Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Global website positioning in Poland and the Czech Republic: Preliminary findings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F07%3A00032314" target="_blank" >RIV/00216224:14560/07:00032314 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Global website positioning in Poland and the Czech Republic: Preliminary findings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, American multinational corporations (MNCs) website positioning was examined in Poland and the Czech Republic, in terms of (1) the standardization of visual components, (2) the localization of textual information, and (3) the enhancement ofcorporate website functions. Using website content analysis techniques, we evaluated the similarity between the home (US) and host sites, as well as the existence of a series of website functions. The findings suggest that American MNCs tend to apply ahigh level of visual components in Poland and Czech sites, while the level of standardization in textual messages is notably low in both countries.

  • Název v anglickém jazyce

    Global website positioning in Poland and the Czech Republic: Preliminary findings

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, American multinational corporations (MNCs) website positioning was examined in Poland and the Czech Republic, in terms of (1) the standardization of visual components, (2) the localization of textual information, and (3) the enhancement ofcorporate website functions. Using website content analysis techniques, we evaluated the similarity between the home (US) and host sites, as well as the existence of a series of website functions. The findings suggest that American MNCs tend to apply ahigh level of visual components in Poland and Czech sites, while the level of standardization in textual messages is notably low in both countries.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Peter Nijens (ed.), Proceedings of the 6th International Conference on Research in Advertising

  • ISBN

    80-210-4133-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Polythecnic Institute Of Lisbon ? Escola Superior De Comunicaç?o Social

  • Místo vydání

    Lisabon

  • Místo konání akce

    Lisbon

  • Datum konání akce

    29. 6. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku