Expanding the Borderless Frontier: International Website Brand Strategies in the New EU Member States
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F08%3A00033782" target="_blank" >RIV/00216224:14560/08:00033782 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Expanding the Borderless Frontier: International Website Brand Strategies in the New EU Member States
Popis výsledku v původním jazyce
Website positioning of MNCs was examined in Poland and the Czech Republic. Using website content analysis techniques, we evaluated the similarity between the home (US) and host sites, as well as the existence of a series of website functions. The findings suggest that American MNCs tend to apply a high level of visual components in Poland and Czech sites, while the level of standardization in textual messages is notably low in both countries.
Název v anglickém jazyce
Expanding the Borderless Frontier: International Website Brand Strategies in the New EU Member States
Popis výsledku anglicky
Website positioning of MNCs was examined in Poland and the Czech Republic. Using website content analysis techniques, we evaluated the similarity between the home (US) and host sites, as well as the existence of a series of website functions. The findings suggest that American MNCs tend to apply a high level of visual components in Poland and Czech sites, while the level of standardization in textual messages is notably low in both countries.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
F. Costa Pereira, J. Veríssimo & P. Neijens (Eds.), New Trends in Advertising Research
ISBN
978-972-618-493-5
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Počet stran knihy
480
Název nakladatele
Silabo Publishers
Místo vydání
Lisbon
Kód UT WoS kapitoly
—