Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Společenské výdaje firem: Solidarita nebo marketing?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F08%3A00025017" target="_blank" >RIV/00216224:14560/08:00025017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Společenské výdaje firem: Solidarita nebo marketing?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Firmy s rostoucí velikostí a zvyšujícím se obratem (ziskem) stále častěji a větších objemech směřují finanční prostředky do realizace nákupů společensky prospěšných výrobků či služeb. To může mít nejrůznější podobu či formu. Jsou však tyto výdaje ve skutečnosti jen formou projevu solidarity resp. kompenzací alokační neefektivnosti trhu? Nebo se jedná o dobře promyšlený marketingový tah, plně srovnatelný s komerční reklamou, jehož jediným cílem je dosažení budoucího zisku? Na první pohled se může zdát, že je to v podstatě jedno, pokud je dosaženo pozitivních společenských přínosů. Příspěvek přináší zamyšlení nejen nad tím, jestli tomu tak skutečně je, ale zejména hodnotí, komu vlastně přináší vybrané typy výdajů užitek. Hledá dále odpověď na některé související relevantní otázky, zejména: Jsou jednotlivé oblasti podpory v konkurenčním postavení? Lze objektivně říct, která oblast má vyšší společenský užitek? A zajímá to vůbec firmy? Na základě syntézy těchto dílčích poznatků jsou pak for

  • Název v anglickém jazyce

    Social expenditures of firms: Solidarity or marketing?

  • Popis výsledku anglicky

    Firms with growing size and turnover (or profit) more and more often and in higher and higher sums invest their finance into buying of social beneficial goods and services. It can have various shapes or forms. But are these expenditures really only expression of solidarity, respective compensation of market inefficiency? Or it is well-considered marketing trick that is fully comparable with commercial advertisement and whose only aim is to reach future profit? At first glance it can seem that it does not matter in case of that positive social results are achieved too. The article does not bring only contemplation if it is really true but it especially judges for who these expenditures are in fact useful. It is also finding answers on some relevant questions. Are individual fields of support in competitive position? Is it possible to objectively say which field of support has higher social benefit? And are the firms interested in it at all? On the basis of synthesis of these partial fin

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F08%2F0071" target="_blank" >GA402/08/0071: Regionální hodnocení kvality podnikatelského prostředí z hlediska potenciálu pro rozvoj a transfer inovací.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Podnikateľské modely sociálnej ekonomiky

  • ISBN

    978-80-8083-663-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    500

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    29. 5. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku