Global web site standardization in the new EU member states: Initial observations from Poland and the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F08%3A00034110" target="_blank" >RIV/00216224:14560/08:00034110 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Global web site standardization in the new EU member states: Initial observations from Poland and the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Purpose - This study explores US brands' web site standardisation in terms of the extent of standardisation and the content applied across European markets. The conceptual framework was created on the basis of four basic functions of web site content, i.e. transaction, communication, relationship, and interactivity. Design/methodology/approach - In total, 206 web sites created for the UK, France, Germany, and Spain were examined by online content analysis techniques, in terms of the features of the website in each host country, and the similarity between the home-country (USA) and host-country web sites. The unit of analysis was determined to be the first page or homepage of the web sites, excluding analysis of hyperlinks. Multivariate analyses were applied to test the principal thesis of the study.
Název v anglickém jazyce
Global web site standardization in the new EU member states: Initial observations from Poland and the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Purpose - This study explores US brands' web site standardisation in terms of the extent of standardisation and the content applied across European markets. The conceptual framework was created on the basis of four basic functions of web site content, i.e. transaction, communication, relationship, and interactivity. Design/methodology/approach - In total, 206 web sites created for the UK, France, Germany, and Spain were examined by online content analysis techniques, in terms of the features of the website in each host country, and the similarity between the home-country (USA) and host-country web sites. The unit of analysis was determined to be the first page or homepage of the web sites, excluding analysis of hyperlinks. Multivariate analyses were applied to test the principal thesis of the study.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Journal of Marketing
ISSN
0309-0566
e-ISSN
—
Svazek periodika
42
Číslo periodika v rámci svazku
11/12
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000261633400008
EID výsledku v databázi Scopus
—