Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Global web site standardization in the new EU member states: Initial observations from Poland and the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F08%3A00034110" target="_blank" >RIV/00216224:14560/08:00034110 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Global web site standardization in the new EU member states: Initial observations from Poland and the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose - This study explores US brands' web site standardisation in terms of the extent of standardisation and the content applied across European markets. The conceptual framework was created on the basis of four basic functions of web site content, i.e. transaction, communication, relationship, and interactivity. Design/methodology/approach - In total, 206 web sites created for the UK, France, Germany, and Spain were examined by online content analysis techniques, in terms of the features of the website in each host country, and the similarity between the home-country (USA) and host-country web sites. The unit of analysis was determined to be the first page or homepage of the web sites, excluding analysis of hyperlinks. Multivariate analyses were applied to test the principal thesis of the study.

  • Název v anglickém jazyce

    Global web site standardization in the new EU member states: Initial observations from Poland and the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose - This study explores US brands' web site standardisation in terms of the extent of standardisation and the content applied across European markets. The conceptual framework was created on the basis of four basic functions of web site content, i.e. transaction, communication, relationship, and interactivity. Design/methodology/approach - In total, 206 web sites created for the UK, France, Germany, and Spain were examined by online content analysis techniques, in terms of the features of the website in each host country, and the similarity between the home-country (USA) and host-country web sites. The unit of analysis was determined to be the first page or homepage of the web sites, excluding analysis of hyperlinks. Multivariate analyses were applied to test the principal thesis of the study.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Marketing

  • ISSN

    0309-0566

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    42

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11/12

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000261633400008

  • EID výsledku v databázi Scopus