Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Relationships of the Slovak and Czech enterprises towards their stakeholders (By semantic selection test)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F09%3A00036887" target="_blank" >RIV/00216224:14560/09:00036887 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Relationships of the Slovak and Czech enterprises towards their stakeholders (By semantic selection test)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The relationships with customers but also with other stakeholders a business comes into contact are an inevitable part of enterprises interests and requires careful managing. While some contacts are short and relatively unimportant, others are close andenduring. The choice and development of the right relationship is not easy and the knowledge about the perception of both partners from this dyadic relationship may be a good base for elimination of mutual barriers that could imply improvement of the relationship. Many aspects from this field may be examined; the main goal of our article was to research attitudes (specifically their emotional part) of Slovak and Czech enterprises towards particular stakeholders that can reflect one dimension of the relationship. To obtain basic information about the attitudes we interviewed 115 micro and small enterprises from the Czech and Slovak Republic, out of which 54 were micro companies and 61 were small companies.

  • Název v anglickém jazyce

    The Relationships of the Slovak and Czech enterprises towards their stakeholders (By semantic selection test)

  • Popis výsledku anglicky

    The relationships with customers but also with other stakeholders a business comes into contact are an inevitable part of enterprises interests and requires careful managing. While some contacts are short and relatively unimportant, others are close andenduring. The choice and development of the right relationship is not easy and the knowledge about the perception of both partners from this dyadic relationship may be a good base for elimination of mutual barriers that could imply improvement of the relationship. Many aspects from this field may be examined; the main goal of our article was to research attitudes (specifically their emotional part) of Slovak and Czech enterprises towards particular stakeholders that can reflect one dimension of the relationship. To obtain basic information about the attitudes we interviewed 115 micro and small enterprises from the Czech and Slovak Republic, out of which 54 were micro companies and 61 were small companies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0524" target="_blank" >1M0524: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E + M Ekonomie a management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000266809600001

  • EID výsledku v databázi Scopus