A Prospect Theoretical Model of Competition and Innovation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F10%3A00043336" target="_blank" >RIV/00216224:14560/10:00043336 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Prospect Theoretical Model of Competition and Innovation
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we show that different profit expectations due to different intensity of competition influence innovation decisions of otherwise identical firms. Using prospect theoretical model of decision under uncertainty, we predict an inverted-U relationship between competition and innovation frequently observed in empirical studies.
Název v anglickém jazyce
A Prospect Theoretical Model of Competition and Innovation
Popis výsledku anglicky
In this paper, we show that different profit expectations due to different intensity of competition influence innovation decisions of otherwise identical firms. Using prospect theoretical model of decision under uncertainty, we predict an inverted-U relationship between competition and innovation frequently observed in empirical studies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Economic Challenges, 2nd International PHD Students Conference
ISBN
978-80-210-5111-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
426
Strana od-do
—
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
20. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—