Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Internationalisation of family-owned businesses in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F10%3A00045459" target="_blank" >RIV/00216224:14560/10:00045459 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Internationalisation of family-owned businesses in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study uses a case-study method through personal interviews with owners of seven family-owned firms in the Czech Republic in order to determine factors affecting their internationalisation. We examine four research questions on factors which have been identified by previous research to influence internationalisation of family-owned firms. The results indicate that owners motives and size of their companies contribute to their internationalisation. On the other hand, owners background, product characteristics, and the knowledge of foreign markets are not necessary conditions for internationalisation of family-owned firms. Finally, the results of the study appear to show that the pattern of perceptions about export costs and barriers depends upon thekinds of costs and barriers are being investigated.

  • Název v anglickém jazyce

    Internationalisation of family-owned businesses in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This study uses a case-study method through personal interviews with owners of seven family-owned firms in the Czech Republic in order to determine factors affecting their internationalisation. We examine four research questions on factors which have been identified by previous research to influence internationalisation of family-owned firms. The results indicate that owners motives and size of their companies contribute to their internationalisation. On the other hand, owners background, product characteristics, and the knowledge of foreign markets are not necessary conditions for internationalisation of family-owned firms. Finally, the results of the study appear to show that the pattern of perceptions about export costs and barriers depends upon thekinds of costs and barriers are being investigated.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Int. J. Entrepreneurial Venturing

  • ISSN

    1742-5360

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus