Internationalisation of family-owned businesses in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F10%3A00045459" target="_blank" >RIV/00216224:14560/10:00045459 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Internationalisation of family-owned businesses in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This study uses a case-study method through personal interviews with owners of seven family-owned firms in the Czech Republic in order to determine factors affecting their internationalisation. We examine four research questions on factors which have been identified by previous research to influence internationalisation of family-owned firms. The results indicate that owners motives and size of their companies contribute to their internationalisation. On the other hand, owners background, product characteristics, and the knowledge of foreign markets are not necessary conditions for internationalisation of family-owned firms. Finally, the results of the study appear to show that the pattern of perceptions about export costs and barriers depends upon thekinds of costs and barriers are being investigated.
Název v anglickém jazyce
Internationalisation of family-owned businesses in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This study uses a case-study method through personal interviews with owners of seven family-owned firms in the Czech Republic in order to determine factors affecting their internationalisation. We examine four research questions on factors which have been identified by previous research to influence internationalisation of family-owned firms. The results indicate that owners motives and size of their companies contribute to their internationalisation. On the other hand, owners background, product characteristics, and the knowledge of foreign markets are not necessary conditions for internationalisation of family-owned firms. Finally, the results of the study appear to show that the pattern of perceptions about export costs and barriers depends upon thekinds of costs and barriers are being investigated.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Int. J. Entrepreneurial Venturing
ISSN
1742-5360
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
3/4
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—