Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Internationalization of Family-Owned Businesses in The Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F08%3A00064615" target="_blank" >RIV/00216224:14560/08:00064615 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Internationalization of Family-Owned Businesses in The Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research used a case-study method, through personal interviews with owners of seven family-owned firms in the Czech Republic in order to determine factors affecting their internationalization. It examined four research questions on factors which have been identified by previous research to influence internationalization of familyowned firms. While owners? background, such as age, education, and knowledge of foreign languages did not contribute to the internalization of their firms, owners? motiveshave an affect on their decision to enter foreign markets or not. We also found that firm characteristics, such as size but not product characteristics, are contributing factors in family-owned businesses decision to enter foreign markets. Furthermore, we examined owners? knowledge of their top international markets. Our results concluded that knowledge of foreign markets is not a necessary condition for internationalization of family-owned firms.

  • Název v anglickém jazyce

    Internationalization of Family-Owned Businesses in The Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This research used a case-study method, through personal interviews with owners of seven family-owned firms in the Czech Republic in order to determine factors affecting their internationalization. It examined four research questions on factors which have been identified by previous research to influence internationalization of familyowned firms. While owners? background, such as age, education, and knowledge of foreign languages did not contribute to the internalization of their firms, owners? motiveshave an affect on their decision to enter foreign markets or not. We also found that firm characteristics, such as size but not product characteristics, are contributing factors in family-owned businesses decision to enter foreign markets. Furthermore, we examined owners? knowledge of their top international markets. Our results concluded that knowledge of foreign markets is not a necessary condition for internationalization of family-owned firms.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Internalisation of Companies and Intercultural Management

  • ISBN

    9788022528634

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    1-32

  • Název nakladatele

    Aalborg University

  • Místo vydání

    Aalborg, Denmark

  • Místo konání akce

    Aalborg

  • Datum konání akce

    27. 10. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku