Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Decision Making of Small and Medium-Sized Enterprises to Enter Foreign Markets

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F17%3A00010918" target="_blank" >RIV/47813059:19520/17:00010918 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Decision Making of Small and Medium-Sized Enterprises to Enter Foreign Markets

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The globalization of economy offers new opportunities to enterprises, resulting from their access to bigger markets, scale economies and exposure to best practice management and technology. In response to these challenges, enterprises try to conquer new foreign markets and expand their presence and operating in the global market. Decision making about foreign entry markets is a comprehensive process influenced by many factors. The paper focuses on decision making on foreign business activities of Czech family small and medium-sized enterprises. The objective of the paper is to define and to specify the internal factors influencing the decision making of Czech family small and medium-sized enterprises to enter foreign markets. The enterprises included in the study are those family SMEs that have already undertaken internationalization activities and are incorporated in the Czech Republic. A total of 490 enterprises participated in the study, and the main primary data collection instrume nt was a questionnaire-interview. The findings of the factor analysis show the influence of selected internal variables on the decision-making process of Czech family small and medium-sized enterprises.

  • Název v anglickém jazyce

    The Decision Making of Small and Medium-Sized Enterprises to Enter Foreign Markets

  • Popis výsledku anglicky

    The globalization of economy offers new opportunities to enterprises, resulting from their access to bigger markets, scale economies and exposure to best practice management and technology. In response to these challenges, enterprises try to conquer new foreign markets and expand their presence and operating in the global market. Decision making about foreign entry markets is a comprehensive process influenced by many factors. The paper focuses on decision making on foreign business activities of Czech family small and medium-sized enterprises. The objective of the paper is to define and to specify the internal factors influencing the decision making of Czech family small and medium-sized enterprises to enter foreign markets. The enterprises included in the study are those family SMEs that have already undertaken internationalization activities and are incorporated in the Czech Republic. A total of 490 enterprises participated in the study, and the main primary data collection instrume nt was a questionnaire-interview. The findings of the factor analysis show the influence of selected internal variables on the decision-making process of Czech family small and medium-sized enterprises.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Decision Making for Small and Meidum-Sized Enterprises. Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7510-243-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    253-261

  • Název nakladatele

    Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    4. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku