Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech small and medium-sized enterprises and the success in foreign markets

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00180607" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00180607 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech small and medium-sized enterprises and the success in foreign markets

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The importance of small and medium-sized enterprises (SME's) in national economies are still growing. For these reasons, SME's paid more attention. The paper deals with the success of Czech SME's activities in foreign markets. These enterprises exploitedthe opportunity of extensive European Union market without internal borders and extend its activities to foreign markets. The objective of this paper is to determined characteristics related to activities carried on by small and medium-sized Czech companies in the foreign markets and then to describe those that fundamentally affect the success of these entities in the foreign markets. The characteristics are divided into five groups (a group of characteristics relating to the company, product, management, international experience and a group of characteristics relating to the target market). The enterprises' success in foreign markets is assessed by aggregate indicator of success. This indicator is monitored by multi-dimensional indica

  • Název v anglickém jazyce

    Czech small and medium-sized enterprises and the success in foreign markets

  • Popis výsledku anglicky

    The importance of small and medium-sized enterprises (SME's) in national economies are still growing. For these reasons, SME's paid more attention. The paper deals with the success of Czech SME's activities in foreign markets. These enterprises exploitedthe opportunity of extensive European Union market without internal borders and extend its activities to foreign markets. The objective of this paper is to determined characteristics related to activities carried on by small and medium-sized Czech companies in the foreign markets and then to describe those that fundamentally affect the success of these entities in the foreign markets. The characteristics are divided into five groups (a group of characteristics relating to the company, product, management, international experience and a group of characteristics relating to the target market). The enterprises' success in foreign markets is assessed by aggregate indicator of success. This indicator is monitored by multi-dimensional indica

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LIX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    301-306

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus