Úspěch českých malých a středních podniků působících v potravinářském průmyslu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00182051" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00182051 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úspěch českých malých a středních podniků působících v potravinářském průmyslu
Popis výsledku v původním jazyce
Význam malých a střední podniků (MSP) v národních ekonomikách roste. Z toho důvodu je MSP věnována stále větší pozornost. Cílem tohoto příspěvku je seznámit s dílčími výsledky průzkumů, které byly provedeny mezi českými MSP potravinářského průmyslu, a popsat faktory, které zásadním způsobem ovlivňují úspěch těchto subjektů na zahraničních trzích. Nejprve je nutné popsat charakteristiky vztahující se k aktivitám českých MSP na trzích. Úspěch podniků na zahraničních trzích je poté hodnocen souhrnným indikátorem úspěchu. Tento indikátor je sledován pomocí vícerozměrných ukazatelů úspěšnosti podniku, a to jak objektivních tak subjektivních. Na závěr jsou za použití analýzy závislosti identifikovány charakteristiky ovlivňující úspěch českých potravinářskýchMSP na zahraničních trzích.
Název v anglickém jazyce
The success of czech small and medium-sized enterprises operating in the food industry
Popis výsledku anglicky
The importance of small and medium-sized enterprises (SMEs) in national economies has been growing. For these reasons, SME's are paid more attention. The objective of this paper is to present the partial results of the survey among Czech SMEs operating in the food industry and to describe factors that fundamentally affect the success of these entities in the foreign markets. At the beginning it is necessary to present characteristics related to activities carried on by small and medium-sized Czech companies in the markets. The enterprises' success in foreign markets is assessed by aggregate indicator of success. This indicator is monitored by multi-dimensional indicators of corporate success and evaluation of both objective and subjective. At the lastpart of the article due to analysis of relationship used, there are identified characteristics affecting the success of Czech SMEs in foreign markets.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2011
ISBN
978-80-904877-7-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
60-69
Název nakladatele
MAGNANIMITAS
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
12. 12. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—