Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj českého maloobchodu z pohledu difúzního procesu: příklad vybraných řetězců

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F10%3A00048816" target="_blank" >RIV/00216224:14560/10:00048816 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj českého maloobchodu z pohledu difúzního procesu: příklad vybraných řetězců

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Český maloobchod prošel za posledních 20 let zcela zásadní proměnou. Bývalá monopolní spotřební družstva jako Jednota (dnes COOP) či Pramen byla již v 90. letech vytlačena zahraničními maloobchodními řetězci. V České republice se začala vytvářet nová síťová struktura s velkoformátovými prodejními koncepty. Hypermarkety a supermarkety jsou typickým obrazem současné české maloobchodní sítě, doplňované řadou řetězců typu fastfood. Difúze je procesem, při kterém se přenáší inovace či jev přenáší určitými kanály mezi jedinci či sociálními skupinami v čase a prostoru. Dochází k šíření nových jevů, objektů, myšlenek, způsobů chování apod., jedná se tedy o interdisciplinární záležitost. Na základě vybraných maloobchodních řetězců je cílem analyzovat v čase a prostoru vývoj českého maloobchodu, který má mj. také charakter difúzního procesu.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Czech retail business from the point of view of the process of diffusion: an example of selected chain stores

  • Popis výsledku anglicky

    Over the last twenty years the Czech retail business has been going through an essential transformation. Hypermarkets, supermarkets, discount stores, shopping malls and others are typical features of the current Czech retail net. A new way of retail shopping and its net structure are a real novelty, an innovation. A spatial localization of various shopping places has a diffusion character; time-related phases of the process take place very fast if no significant barriers to innovation are present. The aim of the article is to analyze and draw general conclusions, based upon a survey of selected retail chain stores, about the Czech retail business, which has in time and space also the character of a diffusion process.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA403%2F09%2F0885" target="_blank" >GA403/09/0885: Prostorové modely chování v měnícím se urbánním prostředí z pohledu geografie času</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů