Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Veřejné dotace do železniční dopravy v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F10%3A00049222" target="_blank" >RIV/00216224:14560/10:00049222 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Veřejné dotace do železniční dopravy v ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Železniční doprava se na evropském kontinentu rozvíjela především v 19. století a na počátku 20. století, kdy představovala dominantní vnitrozemský způsob přepravy a byla vysoce ziskovým odvětvím. Ve 20. století však následoval strukturální pokles, způsobený především rozvojem levnější a flexibilnější silniční dopravy. V ČR byly tyto dlouhodobé trendy nejdříve zpomaleny centrálně plánovaným hospodářstvím a následně akcelerovány ekonomickou transformací na konci dvacátého století. Přes tuto transformaciželezniční dopravy dále akceleruje její ztrátovost, která je sanována z veřejných rozpočtů. Cílem článku je kvantifikace celkových veřejných dotací do železniční dopravy v ČR v období 2003-2008.

  • Název v anglickém jazyce

    Public subsidies in railway sector in CR

  • Popis výsledku anglicky

    Railway industry in the Czech Republic accumulates huge financial losses. Revenues are insufficient to cover all costs connected with railways operation and resulting losses are covered by public subsidies. The main causes of financial losses are high investment in infrastructure and loss making public service obligations in passenger transport. The total sum of public subsidies has reached 216 billions CZK in the period 2003-2008. The share of public subsidies to railways on GDP has risen from 0,97% GDP in 2003 to 1,60% GDP in 2008.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F08%2F1438" target="_blank" >GA402/08/1438: Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia et Societas

  • ISSN

    1801-7118

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    VI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus