Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Shopping Centres and Shopping Behaviour: Selected Relations and Socio-Geographical Implications (The Vaňkovka Gallery Brno, Czech Republic Example).

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F11%3A00073347" target="_blank" >RIV/00216224:14560/11:00073347 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Shopping Centres and Shopping Behaviour: Selected Relations and Socio-Geographical Implications (The Vaňkovka Gallery Brno, Czech Republic Example).

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to analyse, discuss and generalise the selected aspects of the retail gravity model and shopping habits of visitors to one of the most popular shopping centres in the Czech Republic, the Vaňkovka Gallery Brno. The data are obtained by means of a questionnaire survey among the centre?s visitors. Contrary to other suburban shopping centres, the size and location of the Vaňkovka Gallery with respect to the city centre and its closest competitors represent a suitable environment forresearching shopping behaviour of the population in a polycentric city system.

  • Název v anglickém jazyce

    Shopping Centres and Shopping Behaviour: Selected Relations and Socio-Geographical Implications (The Vaňkovka Gallery Brno, Czech Republic Example).

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to analyse, discuss and generalise the selected aspects of the retail gravity model and shopping habits of visitors to one of the most popular shopping centres in the Czech Republic, the Vaňkovka Gallery Brno. The data are obtained by means of a questionnaire survey among the centre?s visitors. Contrary to other suburban shopping centres, the size and location of the Vaňkovka Gallery with respect to the city centre and its closest competitors represent a suitable environment forresearching shopping behaviour of the population in a polycentric city system.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/IAA301670901" target="_blank" >IAA301670901: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Rerum Naturalium, Geographica

  • ISSN

    1212-2157

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    42

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    5-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus