Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quality and Performance of the Company in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F12%3A00060515" target="_blank" >RIV/00216224:14560/12:00060515 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.mendelu.cz/dok_server/slozka.pl?id=57208;download=97670" target="_blank" >http://www.mendelu.cz/dok_server/slozka.pl?id=57208;download=97670</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quality and Performance of the Company in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Quality management contributes to increasing the performance of an enterprise through the application of such working procedures which ensure in the end the output required by customers. It also ensures the realization of revenues and profi t for the enterprise. Quality is usually studied separately, whereas this analysis is focused on the elimination of confl icts and the resulting costs and ineffi ciencies in the company. Quality can also be seen in the narrower sense as a quality product which focuses on satisfying customer requirements. It is clear that quality management in the enterprise must lead to a quality product and customer satisfaction. Performance is also usually examined separately using the tools of fi nancial analysis (mainly ratios).What is lacking in research to date is the clear and conclusive interconnection of quality and performance and its parameters.

  • Název v anglickém jazyce

    Quality and Performance of the Company in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Quality management contributes to increasing the performance of an enterprise through the application of such working procedures which ensure in the end the output required by customers. It also ensures the realization of revenues and profi t for the enterprise. Quality is usually studied separately, whereas this analysis is focused on the elimination of confl icts and the resulting costs and ineffi ciencies in the company. Quality can also be seen in the narrower sense as a quality product which focuses on satisfying customer requirements. It is clear that quality management in the enterprise must lead to a quality product and customer satisfaction. Performance is also usually examined separately using the tools of fi nancial analysis (mainly ratios).What is lacking in research to date is the clear and conclusive interconnection of quality and performance and its parameters.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. LX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    351-362

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus