Definition of relevant market in beer industry: Application of LA-AIDS model
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F12%3A00061114" target="_blank" >RIV/00216224:14560/12:00061114 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Definition of relevant market in beer industry: Application of LA-AIDS model
Popis výsledku v původním jazyce
In last ten years, the increasing market concentration in the area of beer brewing has lead to an increasing number of merger cases assessed by national competition authorities and European Commission. As the first and very crucial step in every competition case is the definition of a relevant market, competition agencies has been faced with the question whether beer is a relevant market in itself or whether narrower relevant product markets exist. The aim of the article is to investigate wheter there exists a relevant product market narrower than beer. We use multilevel budget LA-AIDS model to estimate the demand elasticities of the biggest beer brands on US scanner data. Based on the estimates, we then perform a critical loss analysis to investigatewhether the beer categories constitute separate relevant markets.
Název v anglickém jazyce
Definition of relevant market in beer industry: Application of LA-AIDS model
Popis výsledku anglicky
In last ten years, the increasing market concentration in the area of beer brewing has lead to an increasing number of merger cases assessed by national competition authorities and European Commission. As the first and very crucial step in every competition case is the definition of a relevant market, competition agencies has been faced with the question whether beer is a relevant market in itself or whether narrower relevant product markets exist. The aim of the article is to investigate wheter there exists a relevant product market narrower than beer. We use multilevel budget LA-AIDS model to estimate the demand elasticities of the biggest beer brands on US scanner data. Based on the estimates, we then perform a critical loss analysis to investigatewhether the beer categories constitute separate relevant markets.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 30th International Conference Mathematical Methods in Economics 2012
ISBN
9788072487790
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
320-325
Název nakladatele
Silesian University of Opava
Místo vydání
Karviná
Místo konání akce
Karviná
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—