Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Definition of relevant market in beer industry: Application of LA-AIDS model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F12%3A00061114" target="_blank" >RIV/00216224:14560/12:00061114 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Definition of relevant market in beer industry: Application of LA-AIDS model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In last ten years, the increasing market concentration in the area of beer brewing has lead to an increasing number of merger cases assessed by national competition authorities and European Commission. As the first and very crucial step in every competition case is the definition of a relevant market, competition agencies has been faced with the question whether beer is a relevant market in itself or whether narrower relevant product markets exist. The aim of the article is to investigate wheter there exists a relevant product market narrower than beer. We use multilevel budget LA-AIDS model to estimate the demand elasticities of the biggest beer brands on US scanner data. Based on the estimates, we then perform a critical loss analysis to investigatewhether the beer categories constitute separate relevant markets.

  • Název v anglickém jazyce

    Definition of relevant market in beer industry: Application of LA-AIDS model

  • Popis výsledku anglicky

    In last ten years, the increasing market concentration in the area of beer brewing has lead to an increasing number of merger cases assessed by national competition authorities and European Commission. As the first and very crucial step in every competition case is the definition of a relevant market, competition agencies has been faced with the question whether beer is a relevant market in itself or whether narrower relevant product markets exist. The aim of the article is to investigate wheter there exists a relevant product market narrower than beer. We use multilevel budget LA-AIDS model to estimate the demand elasticities of the biggest beer brands on US scanner data. Based on the estimates, we then perform a critical loss analysis to investigatewhether the beer categories constitute separate relevant markets.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 30th International Conference Mathematical Methods in Economics 2012

  • ISBN

    9788072487790

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    320-325

  • Název nakladatele

    Silesian University of Opava

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Karviná

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku