Public Administration Accreditation in the Czech Republic and Slovakia: Main Systemic Problems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00066660" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00066660 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Public Administration Accreditation in the Czech Republic and Slovakia: Main Systemic Problems
Popis výsledku v původním jazyce
This paper analyses the system of national higher education public administration programs in the Czech Republic and Slovakia. It argues that current accreditation processes in these two new Central European EU member states are unlikely to help raise the quality of university public administration programs and their disadvantages may outweigh their advantages. Current accreditation is an ineffective and insufficiently transparent regulatory tool to decide fairly which institutions should and which should not have the right to deliver academic education. We suggest that a more goal-oriented, internationalized and quality based system should be developed.
Název v anglickém jazyce
Public Administration Accreditation in the Czech Republic and Slovakia: Main Systemic Problems
Popis výsledku anglicky
This paper analyses the system of national higher education public administration programs in the Czech Republic and Slovakia. It argues that current accreditation processes in these two new Central European EU member states are unlikely to help raise the quality of university public administration programs and their disadvantages may outweigh their advantages. Current accreditation is an ineffective and insufficiently transparent regulatory tool to decide fairly which institutions should and which should not have the right to deliver academic education. We suggest that a more goal-oriented, internationalized and quality based system should be developed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F0366" target="_blank" >GAP403/12/0366: Identifikace a evaluace regionálně specifických faktorů úspěšnosti reforem v duchu NPM ? země CEE</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Education Research
ISBN
9781612750491
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
46-49
Název nakladatele
International Conference on Education Reform and Management Innovation (ERMI 2012)
Místo vydání
Shenzhen
Místo konání akce
Shenzhen
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000322346200009