Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How Does The Parents´ Attained Level Of Education Influence Lifelong Learning Of Children?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00068567" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00068567 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How Does The Parents´ Attained Level Of Education Influence Lifelong Learning Of Children?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to examine the impact of parents educational level on lifelong learning of children. This intergenerational transmission, if proven, could influence the investments into the human capital in the long run. We used data from AdultEducation Survey 2011 (AES) to test the hypothesis that the parental attained level of education has a significant impact on the initial educational level of their children as well as on their lifelong learning participation. Furthermore, using data fromAES, we tested the association between parental educational level and childrens language skills and reading activity. We have found that the parental effect on lifelong learning participation is slightly weaker than the effect of initial adults education. Nevertheless, the intergenerational transmission mechanism obviously works. As for the nominal and ordinal character of the data, we used mainly the standard statistical methods including nonparametric tests, logit model and correspond

  • Název v anglickém jazyce

    How Does The Parents´ Attained Level Of Education Influence Lifelong Learning Of Children?

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to examine the impact of parents educational level on lifelong learning of children. This intergenerational transmission, if proven, could influence the investments into the human capital in the long run. We used data from AdultEducation Survey 2011 (AES) to test the hypothesis that the parental attained level of education has a significant impact on the initial educational level of their children as well as on their lifelong learning participation. Furthermore, using data fromAES, we tested the association between parental educational level and childrens language skills and reading activity. We have found that the parental effect on lifelong learning participation is slightly weaker than the effect of initial adults education. Nevertheless, the intergenerational transmission mechanism obviously works. As for the nominal and ordinal character of the data, we used mainly the standard statistical methods including nonparametric tests, logit model and correspond

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education: 10th International Conference

  • ISBN

    9788021323780

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    128-135

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    ČZU, Provozně ekonomická fakulta

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku