Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DMO - A dummy-made organ or a really working destination management organization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00069641" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00069641 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/cjot-2013-0002" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/cjot-2013-0002</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/cjot-2013-0002" target="_blank" >10.2478/cjot-2013-0002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DMO - A dummy-made organ or a really working destination management organization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Destination management is considered as an advanced form of cooperation among tourism stakeholders who are associated in a destination management organization (DMO). In developed tourist destinations such as the Alpine regions, these institutions were formed spontaneously after a few years dealing with the socio-economic changes in demand to prove their competitiveness. This process strengthened their cooperation. In the Czech and Slovak Republic destination management does not have a long tradition. Although numerous tourism organizations have been established, their identification as DMOs is questionable especially considering the length of cooperation development in the Alpine regions. Therefore the article examines on an example of the Slovak Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    DMO - A dummy-made organ or a really working destination management organization

  • Popis výsledku anglicky

    Destination management is considered as an advanced form of cooperation among tourism stakeholders who are associated in a destination management organization (DMO). In developed tourist destinations such as the Alpine regions, these institutions were formed spontaneously after a few years dealing with the socio-economic changes in demand to prove their competitiveness. This process strengthened their cooperation. In the Czech and Slovak Republic destination management does not have a long tradition. Although numerous tourism organizations have been established, their identification as DMOs is questionable especially considering the length of cooperation development in the Alpine regions. Therefore the article examines on an example of the Slovak Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech Journal of Tourism

  • ISSN

    1805-3580

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    19-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus