Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DMOs in South Bohemia - Destination management or marketing organizations?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F12%3A43884857" target="_blank" >RIV/60076658:12510/12:43884857 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DMOs in South Bohemia - Destination management or marketing organizations?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    DMOs are considered the most advanced form of organizations involved in tourism development. These organizations play an important role in the management and financing of tourism within the defined territory. Establishment of DMOs in the Czech Republic at the regional and lower level is not defined by any laws or regulations. This situation raises several questions: Do DMOs in the Czech Republic, and by extension, in South Bohemia, really play a role of a destination management, or are they focused onlyon marketing activities, or on marketing communication? Is the financing of DMOs and tourism development generally sufficient? Does a structure of stakeholders, involved in the DMOs in the Czech Republic, correspond to organizational structures in properly functioning DMOs? Some of these questions, applied to the environment of South Bohemia, are answered in this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    DMOs in South Bohemia - Destination management or marketing organizations?

  • Popis výsledku anglicky

    DMOs are considered the most advanced form of organizations involved in tourism development. These organizations play an important role in the management and financing of tourism within the defined territory. Establishment of DMOs in the Czech Republic at the regional and lower level is not defined by any laws or regulations. This situation raises several questions: Do DMOs in the Czech Republic, and by extension, in South Bohemia, really play a role of a destination management, or are they focused onlyon marketing activities, or on marketing communication? Is the financing of DMOs and tourism development generally sufficient? Does a structure of stakeholders, involved in the DMOs in the Czech Republic, correspond to organizational structures in properly functioning DMOs? Some of these questions, applied to the environment of South Bohemia, are answered in this paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International trade education in marketing - conference proceedings

  • ISBN

    978-80-7394-366-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    21-30

  • Název nakladatele

    Faculty of Economics, University of South Bohemia in České Budějovice

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    Tábor

  • Datum konání akce

    7. 12. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku