DMOs in South Bohemia - Destination management or marketing organizations?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F12%3A43884857" target="_blank" >RIV/60076658:12510/12:43884857 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DMOs in South Bohemia - Destination management or marketing organizations?
Popis výsledku v původním jazyce
DMOs are considered the most advanced form of organizations involved in tourism development. These organizations play an important role in the management and financing of tourism within the defined territory. Establishment of DMOs in the Czech Republic at the regional and lower level is not defined by any laws or regulations. This situation raises several questions: Do DMOs in the Czech Republic, and by extension, in South Bohemia, really play a role of a destination management, or are they focused onlyon marketing activities, or on marketing communication? Is the financing of DMOs and tourism development generally sufficient? Does a structure of stakeholders, involved in the DMOs in the Czech Republic, correspond to organizational structures in properly functioning DMOs? Some of these questions, applied to the environment of South Bohemia, are answered in this paper.
Název v anglickém jazyce
DMOs in South Bohemia - Destination management or marketing organizations?
Popis výsledku anglicky
DMOs are considered the most advanced form of organizations involved in tourism development. These organizations play an important role in the management and financing of tourism within the defined territory. Establishment of DMOs in the Czech Republic at the regional and lower level is not defined by any laws or regulations. This situation raises several questions: Do DMOs in the Czech Republic, and by extension, in South Bohemia, really play a role of a destination management, or are they focused onlyon marketing activities, or on marketing communication? Is the financing of DMOs and tourism development generally sufficient? Does a structure of stakeholders, involved in the DMOs in the Czech Republic, correspond to organizational structures in properly functioning DMOs? Some of these questions, applied to the environment of South Bohemia, are answered in this paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International trade education in marketing - conference proceedings
ISBN
978-80-7394-366-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
21-30
Název nakladatele
Faculty of Economics, University of South Bohemia in České Budějovice
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
Tábor
Datum konání akce
7. 12. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—