Markets, social networks, endogenous preferences, and opinion leaders
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00074743" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00074743 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Markets, social networks, endogenous preferences, and opinion leaders
Popis výsledku v původním jazyce
This paper studies the impact of opinion leaders (?stars?) and their fans on equilibrium market prices within the Bell?s model (JEBO 2002). The simulation shows that 1) the model may not converge when the opinion leader consumes the good that is extremely scarce---it can create infinite cycles in her fans? preferences; 2) the preferences may not be completely polarized in the same situation---the agents with non-polarized preferences prevent the cycles; 3) while the agents in the Bell?s model consume only the more abundant good when the other good is extremely scarce, the presence of the opinion leader eliminates this when she consumes the scarce good, and 4) the presence of the opinion leader and her fans can sometimes surprisingly lower the price ofthe good that the opinion leader consumes.
Název v anglickém jazyce
Markets, social networks, endogenous preferences, and opinion leaders
Popis výsledku anglicky
This paper studies the impact of opinion leaders (?stars?) and their fans on equilibrium market prices within the Bell?s model (JEBO 2002). The simulation shows that 1) the model may not converge when the opinion leader consumes the good that is extremely scarce---it can create infinite cycles in her fans? preferences; 2) the preferences may not be completely polarized in the same situation---the agents with non-polarized preferences prevent the cycles; 3) while the agents in the Bell?s model consume only the more abundant good when the other good is extremely scarce, the presence of the opinion leader eliminates this when she consumes the scarce good, and 4) the presence of the opinion leader and her fans can sometimes surprisingly lower the price ofthe good that the opinion leader consumes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 31st International Conference Mathematical Methods in Economics 2013
ISBN
9788087035764
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
512-517
Název nakladatele
College of Polytechnics Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000335578000087