Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Markets, social networks, endogenous preferences, and opinion leaders

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00074743" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00074743 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Markets, social networks, endogenous preferences, and opinion leaders

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper studies the impact of opinion leaders (?stars?) and their fans on equilibrium market prices within the Bell?s model (JEBO 2002). The simulation shows that 1) the model may not converge when the opinion leader consumes the good that is extremely scarce---it can create infinite cycles in her fans? preferences; 2) the preferences may not be completely polarized in the same situation---the agents with non-polarized preferences prevent the cycles; 3) while the agents in the Bell?s model consume only the more abundant good when the other good is extremely scarce, the presence of the opinion leader eliminates this when she consumes the scarce good, and 4) the presence of the opinion leader and her fans can sometimes surprisingly lower the price ofthe good that the opinion leader consumes.

  • Název v anglickém jazyce

    Markets, social networks, endogenous preferences, and opinion leaders

  • Popis výsledku anglicky

    This paper studies the impact of opinion leaders (?stars?) and their fans on equilibrium market prices within the Bell?s model (JEBO 2002). The simulation shows that 1) the model may not converge when the opinion leader consumes the good that is extremely scarce---it can create infinite cycles in her fans? preferences; 2) the preferences may not be completely polarized in the same situation---the agents with non-polarized preferences prevent the cycles; 3) while the agents in the Bell?s model consume only the more abundant good when the other good is extremely scarce, the presence of the opinion leader eliminates this when she consumes the scarce good, and 4) the presence of the opinion leader and her fans can sometimes surprisingly lower the price ofthe good that the opinion leader consumes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 31st International Conference Mathematical Methods in Economics 2013

  • ISBN

    9788087035764

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    512-517

  • Název nakladatele

    College of Polytechnics Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000335578000087