Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pay-to-Bid Auctions: Evidence from Czech Data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00074751" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00074751 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pay-to-Bid Auctions: Evidence from Czech Data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines properties of pay-to-bid auctions. Pay-to-bid auctions represent a relatively new type of all-pay auctions in which participants have to pay a fee in order to increase the purchase price by a small fixed bidding increment. The playerwho submits the last bid wins the right to buy the auctioned item at the current purchase price, which is normally substantially lower than the value of the item. While most of the existing studies examine the data on the international server Swoopo.com,we present a unique dataset retrieved from the Czech auction site Bonus.cz. In the paper, we introduce econometric models that explain the total number of bids and seller?s revenue using data from the period between July 2009 and April 2010 where the basic properties of the auctions correspond to the stylized facts found in the US data. We compare the results with predictions of the model of payto- bid auctions introduced by [3].

  • Název v anglickém jazyce

    Pay-to-Bid Auctions: Evidence from Czech Data

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines properties of pay-to-bid auctions. Pay-to-bid auctions represent a relatively new type of all-pay auctions in which participants have to pay a fee in order to increase the purchase price by a small fixed bidding increment. The playerwho submits the last bid wins the right to buy the auctioned item at the current purchase price, which is normally substantially lower than the value of the item. While most of the existing studies examine the data on the international server Swoopo.com,we present a unique dataset retrieved from the Czech auction site Bonus.cz. In the paper, we introduce econometric models that explain the total number of bids and seller?s revenue using data from the period between July 2009 and April 2010 where the basic properties of the auctions correspond to the stylized facts found in the US data. We compare the results with predictions of the model of payto- bid auctions introduced by [3].

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 31st International Conference Mathematical Methods in Economics 2013

  • ISBN

    9788087035764

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    494-499

  • Název nakladatele

    College of Polytechnics Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    11. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000335578000084