Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývojové tendence ve spádovosti za službami na příkladě zázemí Brna

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00080490" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00080490 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6257-2013-27" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6257-2013-27</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6257-2013-27" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-6257-2013-27</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývojové tendence ve spádovosti za službami na příkladě zázemí Brna

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je věnován problematice vývoje spádovosti za službami v zázemí Brna. Na základě dotazníkových šetření z osmdesátých let a ze současnosti je provedena komparace změn v relativní uzavřenosti jednotlivých obslužných procesů a jejich hierarchie. Nejvýznamnější změny přinesly koncentrační tendence v maloobchodě a nový fenomén hypermarkety. Výsledkem byl nárůst dojížďkové vzdálenosti do hlavních cílů v některých obslužných procesech, především v dojížďce za nákupy průmyslového zboží a za nákupy textilu a obuvi. Došlo rovněž k nárůstu vzdálenosti, na které jsou relativně uzavřeny obslužné procesy, a to prakticky u všech zkoumaných obslužných procesů.

  • Název v anglickém jazyce

    Developments in the travelling to services on the example of the Brno hinterland

  • Popis výsledku anglicky

    Paper deals with the geographical pattern of higher-than-local retail and services centers and their spheres of influence in part of South Moravian region ? hinterland of Brno city. Consumers migration for retail and services were done, when respondents(the officials of Local Offices) were asked for main and secondary targets of local inhabitants in chosen services. Results were compared with analogical survey from the 80ies. The comparison of changes in the relative closeness of individual service processes and their hierarchy were made. The most significant changes have caused a concentration trend in retail net and a new phenomenon in our retail net ? hypermarkets. The result was an increase in commuting distance to the main targets in some serviceprocesses, especially in commuting for purchases of industrial goods and purchases of clothing and footwear. There was also an increase in the distance that are relatively closed service processes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/IAA301670901" target="_blank" >IAA301670901: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XVI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků.

  • ISBN

    9788021062573

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    223-228

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Valtice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000358519700028