Vývojové tendence ve spádovosti za službami na příkladě zázemí Brna
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00080490" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00080490 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6257-2013-27" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6257-2013-27</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6257-2013-27" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-6257-2013-27</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývojové tendence ve spádovosti za službami na příkladě zázemí Brna
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je věnován problematice vývoje spádovosti za službami v zázemí Brna. Na základě dotazníkových šetření z osmdesátých let a ze současnosti je provedena komparace změn v relativní uzavřenosti jednotlivých obslužných procesů a jejich hierarchie. Nejvýznamnější změny přinesly koncentrační tendence v maloobchodě a nový fenomén hypermarkety. Výsledkem byl nárůst dojížďkové vzdálenosti do hlavních cílů v některých obslužných procesech, především v dojížďce za nákupy průmyslového zboží a za nákupy textilu a obuvi. Došlo rovněž k nárůstu vzdálenosti, na které jsou relativně uzavřeny obslužné procesy, a to prakticky u všech zkoumaných obslužných procesů.
Název v anglickém jazyce
Developments in the travelling to services on the example of the Brno hinterland
Popis výsledku anglicky
Paper deals with the geographical pattern of higher-than-local retail and services centers and their spheres of influence in part of South Moravian region ? hinterland of Brno city. Consumers migration for retail and services were done, when respondents(the officials of Local Offices) were asked for main and secondary targets of local inhabitants in chosen services. Results were compared with analogical survey from the 80ies. The comparison of changes in the relative closeness of individual service processes and their hierarchy were made. The most significant changes have caused a concentration trend in retail net and a new phenomenon in our retail net ? hypermarkets. The result was an increase in commuting distance to the main targets in some serviceprocesses, especially in commuting for purchases of industrial goods and purchases of clothing and footwear. There was also an increase in the distance that are relatively closed service processes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/IAA301670901" target="_blank" >IAA301670901: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XVI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků.
ISBN
9788021062573
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
223-228
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Valtice
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000358519700028