Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Revisiting the Satisfaction-Profit Chain: The Case of Food Industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F14%3A00076433" target="_blank" >RIV/00216224:14560/14:00076433 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B23" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B23</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B23" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2014B23</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Revisiting the Satisfaction-Profit Chain: The Case of Food Industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Increase in food quality leading to higher customer satisfaction is not a straightforward objective of the firm whenever an increase in quality is related to an increase in costs. The purpose of this paper is to determine whether providing high quality food products generally yields higher profit for the firm than pursuing the opposite, when university students are the consumers. This paper approaches the relationship between customer satisfaction and firm profitability from the perspective of the satisfaction-profit chain, which here consists of the following measures: quality and value perceived by customers, customer satisfaction, word of mouth, intent to repurchase, and firm profitability. The research focuses on one-year financial data of 80 food-manufacturing firms in the Czech Republic together with 60 to 160 customer responses to products of each firm.

  • Název v anglickém jazyce

    Revisiting the Satisfaction-Profit Chain: The Case of Food Industry

  • Popis výsledku anglicky

    Increase in food quality leading to higher customer satisfaction is not a straightforward objective of the firm whenever an increase in quality is related to an increase in costs. The purpose of this paper is to determine whether providing high quality food products generally yields higher profit for the firm than pursuing the opposite, when university students are the consumers. This paper approaches the relationship between customer satisfaction and firm profitability from the perspective of the satisfaction-profit chain, which here consists of the following measures: quality and value perceived by customers, customer satisfaction, word of mouth, intent to repurchase, and firm profitability. The research focuses on one-year financial data of 80 food-manufacturing firms in the Czech Republic together with 60 to 160 customer responses to products of each firm.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM Conference on Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism - Conference Proceedings Volume III - Economics and Tourism

  • ISBN

    9786197105278

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    503-510

  • Název nakladatele

    SGEM International Multidisciplinary Scientific Conferences on Social Sciences and Arts

  • Místo vydání

    Sofia, Bulgaria

  • Místo konání akce

    Albena, Bulgaria

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku