Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer Satisfaction, Product Quality and Performance of Companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F14%3A00077977" target="_blank" >RIV/00216224:14560/14:00077977 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://nho.econ.muni.cz/14-2014/4-2014/customer-satisfaction-product-quality-and-performance-companies" target="_blank" >http://nho.econ.muni.cz/14-2014/4-2014/customer-satisfaction-product-quality-and-performance-companies</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/revecp-2015-0003" target="_blank" >10.1515/revecp-2015-0003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer Satisfaction, Product Quality and Performance of Companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents an analysis of quality, customer satisfaction and business performance in food industry. The main objective of the research is to determine the influence of quality on customer satisfaction and on business performance and competitiveness. In particular, this paper answers the following research question: Does the quality of a product result in a satisfied customer and thereby in a well-performing business? Customer satisfaction is defined as the satisfaction of the customer with a product and the business performance as a capability to generate profit. Therefore, satisfaction was examined by the means of a survey using questionnaires, and the performance was measured by financial data. We managed to find a correlation between the main factors, although partial results were due more factors mostly statistically insignificant.

  • Název v anglickém jazyce

    Customer Satisfaction, Product Quality and Performance of Companies

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents an analysis of quality, customer satisfaction and business performance in food industry. The main objective of the research is to determine the influence of quality on customer satisfaction and on business performance and competitiveness. In particular, this paper answers the following research question: Does the quality of a product result in a satisfied customer and thereby in a well-performing business? Customer satisfaction is defined as the satisfaction of the customer with a product and the business performance as a capability to generate profit. Therefore, satisfaction was examined by the means of a survey using questionnaires, and the performance was measured by financial data. We managed to find a correlation between the main factors, although partial results were due more factors mostly statistically insignificant.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Národohospodářský obzor

  • ISSN

    1213-2446

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Vol. 14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    329-344

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus