Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quality and Customer Satisfaction as Competitiveness Factors in the Food Industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F14%3A00075209" target="_blank" >RIV/00216224:14560/14:00075209 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quality and Customer Satisfaction as Competitiveness Factors in the Food Industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The subject of this paper is an analysis of Quality management (QM) in food businesses and customers? perception of quality ? customer satisfaction. The main objective of the research is to determine the influence of quality on business performance and competitiveness. The article?s objective is to compare the level of QM by businesses in food industry and level of their customers? satisfaction and conclude the impact on competitiveness. The quality is perceived here as a product?s ability to satisfy acustomer?s needs and requirements. The research is divided into three parts. In the first part, food businesses are contacted and their QM performance is investigated based on selected data from the financial statements; then a questionnaire is used to obtain businesses? subjective view of their QM and the quality of their products. The last part, which is subject of this paper, is a comparison of data and results obtained.

  • Název v anglickém jazyce

    Quality and Customer Satisfaction as Competitiveness Factors in the Food Industry

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of this paper is an analysis of Quality management (QM) in food businesses and customers? perception of quality ? customer satisfaction. The main objective of the research is to determine the influence of quality on business performance and competitiveness. The article?s objective is to compare the level of QM by businesses in food industry and level of their customers? satisfaction and conclude the impact on competitiveness. The quality is perceived here as a product?s ability to satisfy acustomer?s needs and requirements. The research is divided into three parts. In the first part, food businesses are contacted and their QM performance is investigated based on selected data from the financial statements; then a questionnaire is used to obtain businesses? subjective view of their QM and the quality of their products. The last part, which is subject of this paper, is a comparison of data and results obtained.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2nd International Conference on Management, Leadership and Governance ICMLG 2014

  • ISBN

    9781909507999

  • ISSN

    2049-6818

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    286-294

  • Název nakladatele

    Academic Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading (UK)

  • Místo konání akce

    Wellesley

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000340523100037