Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The influence of customer satisfaction and quality perception on financial performance of a company

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F14%3A00076341" target="_blank" >RIV/00216224:14560/14:00076341 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B22" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B22</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B22" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2014B22</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The influence of customer satisfaction and quality perception on financial performance of a company

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Topic of this paper is to analyze the impact of customer's satisfaction and further related factors on financial performance of a company. The aim of this article is to identify the factors that affect customer satisfaction and customer?s perception of the quality and have subsequent effect on a financial performance. The article is based on research that focused on companies in the food industry. First, we found the financial performance of surveyed companies (based on indicators ROA, ROE and assets turnover) and on this basis they have been divided on companies efficient and inefficient. Furthermore factors were identified (based on previous research of authors) that have an impact on customer satisfaction (among these factors include product quality, customer requirements for product, comparison with competitive products, etc.). With the use of non-parametric statistical methods it was analyzed, what factors affecting customer satisfaction also affect business performance.

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of customer satisfaction and quality perception on financial performance of a company

  • Popis výsledku anglicky

    Topic of this paper is to analyze the impact of customer's satisfaction and further related factors on financial performance of a company. The aim of this article is to identify the factors that affect customer satisfaction and customer?s perception of the quality and have subsequent effect on a financial performance. The article is based on research that focused on companies in the food industry. First, we found the financial performance of surveyed companies (based on indicators ROA, ROE and assets turnover) and on this basis they have been divided on companies efficient and inefficient. Furthermore factors were identified (based on previous research of authors) that have an impact on customer satisfaction (among these factors include product quality, customer requirements for product, comparison with competitive products, etc.). With the use of non-parametric statistical methods it was analyzed, what factors affecting customer satisfaction also affect business performance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM conference on political sciences, law, finance, economics & tourism

  • ISBN

    9786197105261

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    777-784

  • Název nakladatele

    International multidisciplinary scientific conferences on social sciences & arts

  • Místo vydání

    Sofia, Bulgaria

  • Místo konání akce

    Albena, Bulgaria

  • Datum konání akce

    1. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku