Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Influence of Customer Satisfaction on Corporate Performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00089173" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00089173 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Influence of Customer Satisfaction on Corporate Performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The subject of this article is research into the influence of customer satisfaction on corporate performance. The research is based on the proposition that customer satisfaction affects corporate performance. However, the question arises as to what (which factors) produces customer satisfaction, and in particular, which satisfaction factors have a significant influence on corporate performance. This research was conducted on the basis of two associated samples; on a sample of 182 food-industry companies and a sample of 4,255 customers of these companies. Financial performance is evaluated on the basis of the financial ratio ATO derived from accounting data. Customer satisfaction is evaluated using several satisfaction factors divided into four categories related to intrinsic customer satisfaction, product quality perception, the competitiveness of the company and the characteristics of customer purchasing behaviour, which were represented by 31 quality-related factors in total.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of Customer Satisfaction on Corporate Performance

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of this article is research into the influence of customer satisfaction on corporate performance. The research is based on the proposition that customer satisfaction affects corporate performance. However, the question arises as to what (which factors) produces customer satisfaction, and in particular, which satisfaction factors have a significant influence on corporate performance. This research was conducted on the basis of two associated samples; on a sample of 182 food-industry companies and a sample of 4,255 customers of these companies. Financial performance is evaluated on the basis of the financial ratio ATO derived from accounting data. Customer satisfaction is evaluated using several satisfaction factors divided into four categories related to intrinsic customer satisfaction, product quality perception, the competitiveness of the company and the characteristics of customer purchasing behaviour, which were represented by 31 quality-related factors in total.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th European Conference on Management Leadership and Governance

  • ISBN

    9781910810774

  • ISSN

    2048-9021

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    454-461

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Lisbon

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380511600056