The Performance of Food Enterprises and the Satisfaction of Their Customers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00088298" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00088298 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Performance of Food Enterprises and the Satisfaction of Their Customers
Popis výsledku v původním jazyce
The subject of this article is an analysis of the relationship between a company’s performance and the satisfaction of its customers. The aim of the article is to determine what relationship exists between business performance and customer satisfaction, whether such satisfaction is measured directly (by means of questions about customer satisfaction with the product) or indirectly, by means of questions about factors which influence satisfaction. The factors which influence customer satisfaction are image, customer expectation, perceived quality, perceived value and complaints. The research was carried out on a sample of 99 enterprises from the food industry in the Czech Republic and a sample of their customers. Performance was assessed using the financial indicators ROA, ROE and asset turnover (ATO). Customer satisfaction was determined using a questionnaire.
Název v anglickém jazyce
The Performance of Food Enterprises and the Satisfaction of Their Customers
Popis výsledku anglicky
The subject of this article is an analysis of the relationship between a company’s performance and the satisfaction of its customers. The aim of the article is to determine what relationship exists between business performance and customer satisfaction, whether such satisfaction is measured directly (by means of questions about customer satisfaction with the product) or indirectly, by means of questions about factors which influence satisfaction. The factors which influence customer satisfaction are image, customer expectation, perceived quality, perceived value and complaints. The research was carried out on a sample of 99 enterprises from the food industry in the Czech Republic and a sample of their customers. Performance was assessed using the financial indicators ROA, ROE and asset turnover (ATO). Customer satisfaction was determined using a questionnaire.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-16260S" target="_blank" >GA16-16260S: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Scientific Conference of Business Economics Management and Marketing 2016. Proceedings of International Scientific Conference of Business Economics Management and Marketing 2016
ISBN
9788021083486
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
96-104
Název nakladatele
Masaryk University
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
15. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000387180500012